وجود دیدگاه مشترک بین دو کشور ایران و قطر در خصوص مسئله فلسطین/ قطر به جایگاه ایران در ایجاد امنیت منطقه اهمیت قائل است

صباح زنگنه گفت: قطر به جایگاه و موقعیت ایران به عنوان کشور بزرگ و مهم در ایجاد فضای همکاری امنیتی در منطقه اهمیت قائل است. به گزارش فت فتو؛ صباح زنگنه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به قطر گفت:  روابط دو کشور ایران و قطر دوستانه و رو […]

صباح زنگنه گفت: قطر به جایگاه و موقعیت ایران به عنوان کشور بزرگ و مهم در ایجاد فضای همکاری امنیتی در منطقه اهمیت قائل است.

به گزارش فت فتو؛ صباح زنگنه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به قطر گفت:  روابط دو کشور ایران و قطر دوستانه و رو به توسعه بوده است و هر دو کشور مسلمان و در منطقه مهم و حساس خلیج فارس قرار دارند و نسبت به مسائل منطقه ای و بین المللی نیز مواضع خود را دارند.


کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دیدگاه های دو کشور در مسائل و بحران ها به یکدیگر نزدیک است، ادامه داد: در محاصره ای که علیه قطر انجام گرفت، جمهوری اسلامی ایران نتوانست بی تفاوت باشد و تلاش کرد در آن زمان نیازمندی های قطر را برآورده کند.


وی با اشاره به اینکه در مسئله یمن نیز دیدگاه هر دو کشور بر این اساس بود که تجاوز به یمن کار اشتباهی است، بیان کرد: در مسئله فلسطین نیز این دو کشور به ویژه در زمینه جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدگاه مشترک دارند.


زنگنه با بیان اینکه در موضوع میدان بزرگ مشترک گازی، صدور همکاری و بهره برداری از این منابع گازی مشخص است، تصریح کرد: همکاری های بیشتر در توسعه این میادین به صورت مشترک در بازار جهانی انرژی و به ویژه انرژی گاز می تواند دیدگاه های مشترک ایجاد شود.


این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه امنیت منطقه خلیج فارس مورد توجه هر دو کشور است، خاطر نشان کرد: قطر به جایگاه و موقعیت ایران به عنوان کشور بزرگ و مهم در ایجاد فضای همکاری امنیتی در منطقه اهمیت قائل است و البته قطر مشخصا به ایران به عنوان یک همسایه ثروتمندی که دارای طرح های متعدد و اجرای پروژه های توسعه ای که می تواند از امکانات ایران از نظر نیروی فنی و مهندسی استفاده کند، توجه دارد.

انتهای پیام/




وجود دیدگاه مشترک بین دو کشور ایران و قطر در خصوص مسئله فلسطین/ قطر به جایگاه ایران در ایجاد امنیت منطقه اهمیت قائل است

منبع: دانــا
? وجود دیدگاه مشترک بین دو کشور ایران و قطر در خصوص مسئله فلسطین/ قطر به جایگاه ایران در ایجاد امنیت منطقه اهمیت قائل است