واقعیت انقلاب چیز دیگری است…

فت فتو/کرمان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: از ابتدای انقلاب و در مقاطع حساس پس از انقلاب، با اتکا بر نظریات غربی سعی شد واقعیت‌های انقلاب بیان شود که این امر برازنده جامعه انقلابی ایران نیست زیرا روایت‌ها با واقعیت‌های ملموس جامعه ایران در وقایع مهمی نظیر راهپیمایی‌ها، تشییع پیکر شهدای غواص، مراسم […]

فت فتو/کرمان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: از ابتدای انقلاب و در مقاطع حساس پس از انقلاب، با اتکا بر نظریات غربی سعی شد واقعیت‌های انقلاب بیان شود که این امر برازنده جامعه انقلابی ایران نیست زیرا روایت‌ها با واقعیت‌های ملموس جامعه ایران در وقایع مهمی نظیر راهپیمایی‌ها، تشییع پیکر شهدای غواص، مراسم اعتکاف، تشییع پیکر شهید سلیمانی وغیره سازگاری نداشت.

به گزارش فت فتو عبدالحسین کلانتری در اختتامیه دومین جشنواره ملی ذوالفقار با تبریک ایام دهه فجر بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جا شناخته شده نیست. انقلابی ضد استبدادی و ضد استعماری که طلیعه تمدنی خدا محور و مدعی تاریخ جدیدی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در اوج نزاع بلوک شرق و غرب راه سومی پیش رو نهاد و بشریت را از این دوگانگی موهوم نجات داد و سنت را احیا کرد. انقلاب در زمانی که غالب تحلیل‌ها مدعی افول دین و سلطه سکولاریسم بودند بر مبنای دین حکومت جدیدی بنا نهاد و روحی در کالبد بی‌ روح جهان مدرن دمید.

کلانتری با بیان اینکه انقلاب انسان‌های طراز متفاوتی همچون شهیدان چمران، باکری، خرازی و سلیمانی بزرگ را پرورش داد، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی خود پرورده مکتب خمینی(ره) بود و اکنون رهبر معظم انقلاب او را مکتبدار می‌خواند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی اعجاب برانگیز و معمایی بود و این ماهیت انقلاب اسلامی فرصتی طلایی بود برای اینکه در تنازعات علمی و معرفتی به ویژه در عرصه علوم انسانی، جهانیان را با این رویکرد آشنا کنیم و پرده از ماهیت اعجاب‌گون ایران برداریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه روایت ناصحیح از واقعیت انقلاب اسلامی، آینده را به بیراهه می‌برد، افزود: جنگ روایت‌ها در بطن خود یک جنگ سیاسی و تاریخ‌ساز است.

کلانتری تصریح کرد: از ابتدای انقلاب و در مقاطع حساس پس از انقلاب، با اتکا بر نظریات غربی سعی شد واقعیت‌های انقلاب بیان شود که این امر برازنده جامعه انقلابی ایران نیست زیرا روایت‌ها با واقعیت‌های ملموس جامعه ایران در وقایع مهمی نظیر راهپیمایی‌ها، تشییع پیکر شهدای غواص، مراسم اعتکاف، تشییع پیکر شهید سلیمانی وغیره سازگاری نداشت.

وی با بیان اینکه واقعیت‌های جامعه ایران به دلیل اینکه در قاموس نظریات غربی قرار نمی‌گیرد به راحتی از کنار آن می‌گذرند، افزود: اما این موضوعات فرصت مناسبی برای تبیین دقیق و صورت‌بندی علوم انسانی بومی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به نقش و اهمیت جهاد تبیین و روایتگری، تصریح کرد: امیدواریم با تلاش دانشگاهیان و کارهای پژوهشی خوب بتوانیم پرده از این بُعد معمایی جامعه ایران برداریم و رسالت خود را در عرصه جهاد تبیین و روایتگری به خوبی ایفا کنیم زیرا ممکن است روایت‌هایی که از جامعه ایران می‌شود بتواند واقعیت‌های جامعه ایران را در بلند مدت دگرگون و مصادره به مطلوب کند.

انتهای پیام




واقعیت انقلاب چیز دیگری است…

منبع: ایـسنا
? واقعیت انقلاب چیز دیگری است…