هیات یاعباسی کوهبنان با قدمت ۷۰۰ساله

به گزارش سرویس چند رسانه‌ای «نذیر کرمان» از شهرستان کوهبنان؛ آن چه حال و هوای خاصی به عزاداری‌های ماه محرم کوهبنان می‌بخشد،  وجود هیات یا عباسی حسینیه بزرگ کوهبنان است که بر اساس شواهد قدمتی ۵۰۰ تا ۷۰۰ ساله دارد. عزاداران این هیات با پوشیدن کفن‌های سفید و حمل شمشیر نام ‌زیبای حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) […]

به گزارش سرویس چند رسانه‌ای «نذیر کرمان» از شهرستان کوهبنان؛ آن چه حال و هوای خاصی به عزاداری‌های ماه محرم کوهبنان می‌بخشد،  وجود هیات یا عباسی حسینیه بزرگ کوهبنان است که بر اساس شواهد قدمتی ۵۰۰ تا ۷۰۰ ساله دارد.

عزاداران این هیات با پوشیدن کفن‌های سفید و حمل شمشیر نام ‌زیبای حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) را بر روی لباس و قلب خود حک می‌کنند و با خواندن اشعار ویژه قمر بنی‌هاشم  و ابا عبدالله الحسین علیه السلام به عزاداری می‌پردازند.

این هیات امروز رونق خاصی گرفته و بسیاری از جوانان و نوجوانان را جذب کرده البته فعالیت این هیات بیشتر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است.

 از پیشکسوتان هیات یا عباسی کوهبنان مرحوم عبدالغفار رحمانی، مرحوم قاسم رمضانی، مرحوم درویش حسن پارسا، مرحوم درویش محمد پارسا و… بودند که در صد سال گذشته موجب رونق مجالس عزاداری بودند. 

این مراسم بانیان خاصی دارد و امروز هم اکبر رحیمی، فتحعلی ناصری و محمد معصومی از متولیان اصلی این هیات هستند.

انتهای پیام/نامجو کوهبنانی




هیات یاعباسی کوهبنان با قدمت ۷۰۰ساله

منبع:آرمـان
? هیات یاعباسی کوهبنان با قدمت ۷۰۰ساله