همه ی کرمان برای خدمت به زائران سردار آماده اند/ استاندار کرمان، فرمانداران را ممنوع الخروج کرد

محمد مهدی فداکار ضمن ممنوع الخروج کردن فرمانداران از استان در ایام سالگرد گفت: باید تدارکات حداکثری داشته باشیم تا رضایت زائران جلب شود، شهید سلیمانی فرد با سخاوت و میهمان نوازی بود و باید رسم پذیرایی از زائران ایشان مانند رسمه هر ساله خودش در ایام فاطمیه را الگوی خود قرار دهیم. به گزارش […]

محمد مهدی فداکار ضمن ممنوع الخروج کردن فرمانداران از استان در ایام سالگرد گفت: باید تدارکات حداکثری داشته باشیم تا رضایت زائران جلب شود، شهید سلیمانی فرد با سخاوت و میهمان نوازی بود و باید رسم پذیرایی از زائران ایشان مانند رسمه هر ساله خودش در ایام فاطمیه را الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش “فت فتو“ستاد اسکان و شواری اداری سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مدیران اجرایی و دستگاه های دولتی استان کرمان در محل استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در ابتدای این جلسه گفت :در طول دوران زندگی ما حتما فتنه ها، امتحانات و ابتلائاتی وجود دارند که همه افراد متناسب با فکر و موقعیت های خودشان امتحان می شوند.

رضایتمندی مردم به تلاش ها و خدمات مجاهدانه مسئولان وابسته است

وی افزود: یکی از امتحانات صدر اسلام، مسئله حضرت زهرا سلام الله علیهاست که جامعه در آن زمان امتحان شد.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها در تبیین و توضیح موضوع امامت و ولایت تلاش کرد و خیلی ها را از خواص و عوام مخاطب خود قرار داد و نهایتا در این راه به شهادت رسید.

امام جمعه کرمان بیان کرد: زمانه ما نیز زمانه ابتلاء است و گاهی اوقات در فتنه ها و نقشه های رنگارنگی که به وسیله بدخواهان کشیده می شود، ممکن است برخی را تحت تاثیر خود قرار بدهد و هر چه افراد بصیرت بالاتر و هوای نفس کمتر داشته باشند، بیشتر در مسیر فتنه هستند.

وی افزود: در مکتب شهید سلیمانی که برای بهتر برنامه ریزی کردن برگزاری سومین سالگرد شهادتش دور هم جمع شده ایم، حرکت در خط مستقیم و مسیری که امام جامعه مشخص می کند، بسیار پررنگ است و شهید سلیمانی در جای جای وصیتنامه اش این مسئله را با عناوین مختلف و عبارات متعدد گوشزد کرده است.

علیدادی سلیمانی گفت: وقتی محتوای سخنان شهید سلیمانی را کنار هم بگذاریم یکی است، اینکه جمهوری اسلامی جایگاه ممتازی در دنیا دارد و حرم است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز اتفاقاتی ما را در آزمون های سختی قرار می دهد که باید در دفاع از جمهوری اسلامی تصمیم های سخت بگیریم و ممکن است برای برخی سخت باشد اما شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی از این امتحانات بیرون آمد و ۴۰ سال جهاد در این راه را با کمال افتخار پذیرفت و سرانجام به درجه رفیع شهادت رسید.

وی افزود: امیدوارم ماها که برخی از این حوادث را دیده و شاهد عینی بودیم، به کسانی که برخی از این صحنه ها را ندیده به صورت صحیح و درست که در هدایت انسان ها به ویژه نسل جوان تاثیر زیادی دارد، منتقل کرده و رسالت خود را خوب انجام بدهیم و برای انقلاب و نظام هر چه می توانیم کار کنیم تا رضایتمندی مردم را همیشه داشته و با پشتیبانی مردم در خدمت انقلاب و نظام به عنوان سربازان ولایت فقیه خدمت کنیم.

تمام کرمان و ظرفیت های آن در اختیار زوار است/ اماده باش کرمان برای سالگرد

محمدمهدی فداکار با اشاره به لزوم آمادگی پذیرائی از همه زائران در سطح استان اظهار کرد: باید تدارکات حداکثری داشته باشیم تا رضایت زائران جلب شود، شهید سلیمانی فرد با سخاوت و میهمان نوازی بود و باید رسم پذیرایی از زائران ایشان  مانند رسمه هر ساله خودش در ایام فاطمیه را الگوی خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید کار با جدیت و حداکثر ظرفیت پیش بینی شود، افزود: مدیران استان کرمان در ایام دهه مقاومت از حوزه استحفاظی خود خارج نشوند و در این چند روز کامل با ظرفیت های دستگاه اجرائی در اختیار برنامه ها و مراسمات سالگرد باشند.

فداکار تصریح کرد: همه اصناف برای خدمات دهی به مردم و زائران آماده باشند و موکب ها خدمات مختلف ارائه کنند و تنها منحصر به پذیرائی نباشد.

استاندار کرمان گفت: احتمالا در ایام نوروز نیز با حجم زیادی از میهمانان و زائران سردار سلیمانی مواجه باشیم و باید آمادگی خدمت رسانی داشته باشیم زیرا فصل سردی است و نباید به هر دلیلی زائری از اینجا ناراحت بیرون برود.

از رونمایی اپ اسکان زایر تا معرفی نماینده تام الاختیار برای هماهنگی در ادارات

بیگ زاده رئیس ستاد اسکان نیز از رونمایی اپلیکیشن “دیار مرد میدان” برای اسکان زائرین تکه وسط ستاد مردمی سالگرد شهید سلیمانی طراحی و به استانداری های سراسر کشور معرفی شده است، اشاره کرد و گفت: تمام ادارات یک نماینده تام الاختیار در خدمت بسیج ادارات قرار داده اند تا در هر شرایطی یک فرد از اداره و دستگاه دولتی مشکلات را در لحظه حل کند و باید برای این فرد جانشینی هم اماده باشد تا کار به هر دلیلی لنگ نشود.

بیگ زاده تاکید کرد: خوشبختانه استان امادگی کامل دارد و همه تدابیر اتخاذ شده است.

لزوم برگزاری قوی برنامه های دهه مقاومت در شهرستان ها

سردارمحمدعلی نظری ظهر نیز در جلسه شورای اداری استان کرمان با موضوع برگزاری سومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: از ۸ تا ۱۸ دی ماه جاری برنامه های سالگرد برگزار می شود که برنامه های خوب و ویژه ای در سطح کشوری تدارک دیده شده و اکثر برنامه ها از شبکه های صدا و سیما پخش زنده خواهد بود.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی جانش را برای نظام، انقلاب و مردم فدا کرد و مردمی که می آیند درک کرده اند که حاج قاسم از دنیا برید و همه دارائی اش را برای دفاع از انقلاب و نظام گذاشت.

نظری تصریح کرد: از فرمانداران شهرستان ها درخواست داریم برنامه های دهه مقاومت را قوی برگزار کنند و در طول این ۱۰ روز برنامه داشته باشند زیرا از خارج از استان زائر زیاد داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه بخش زیادی از برنامه های سالگرد توسط ستاد مردمی انجام می شود، گفت: ما کار پشتیبانی، تسهیل گری و برخی کارهای زیرساختی را با همراهی استاندار و راهنمائی های نماینده ولی فقیه در استان انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه در گلزار شهداء و بیت الزهرا عمده برنامه ها به عهده ستاد مردمی است، افزود: پیش بینی ها برای اسکان روزانه ۲۰ هزار زائر انجام و مکان هایی در نقاط مختلف کرمان در نظر گرفته شده و در لایه دوم برای اسکان ۴۰ هزار نفر و تجهیز مکان هایی از جمله سالن های ورزشی صورت گرفته و برای اسکان ۶۰ هزار نفر به ویژه در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ دی ماه برنامه ریزی کرده ایم.

نظری اظهار کرد: باید همه دست به دست همه داده و پذیرائی از زائران حاج قاسم را به بهترین نحو انجام بدهیم تا شرمنده مردم نشویم.

وی با تاکید بر تبیین و ترویج مکتب حاج قاسم در طول سال، در پایان گفت: پیاده روی مردمی در روز ۱۳ دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، بعد از نماز ظهر و عصر از میدان شهداء تا گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.

انتهای پیام/ طهماسبی
 




همه ی کرمان برای خدمت به زائران سردار آماده اند/ استاندار کرمان، فرمانداران را ممنوع الخروج کرد

منبع:آرمـان
? همه ی کرمان برای خدمت به زائران سردار آماده اند/ استاندار کرمان، فرمانداران را ممنوع الخروج کرد