هشدار هواشناسی سطح قرمز و آنی در کرمان/ خطر سیلاب جدی است

کرمان – مدیرکل ستاد مدیریت بحران کرمان از صدور هشدار قرمز و آنی خبر داد و گفت: آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان به ویژه در نیمه جنوبی رخ می دهد. مجید سعیدی در گفتگو با مهر اظهارداشت: پیرو هشدارهای قبلی و با توجه به رطوبت […]

کرمان – مدیرکل ستاد مدیریت بحران کرمان از صدور هشدار قرمز و آنی خبر داد و گفت: آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان به ویژه در نیمه جنوبی رخ می دهد.

مجید سعیدی در گفتگو با مهر اظهارداشت: پیرو هشدارهای قبلی و با توجه به رطوبت به جای مانده از سیلاب قبلی و وجود گل و لای باقیمانده از بارشهای هفته گذشته احتمال بروز سیلاب از روز یکشنبه تا عصر چهارشنبه در جنوب استان کرمان جدی است.

وی با اشاره به بارش ۲۰۰ میلیمتری در برخی از مناطق استان تصریح کرد: غرب و جنوب شهرستان‌های جیرفت، کهنوج، منوجان، فاریاب، رابر، بافت و پاره‌ای از مناطق شمال و شرق استان از این سامانه متأثر می‌شوند.

سعیدی بیان کرد: بارش باران و برف، وزش باد به نسبت شدید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان، به ویژه در نیمه جنوبی، اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی و لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی از جمله رویدادهای این چند روز است.

وی خواستار آمادگی بالای فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری و پلیس راه و دستگاه‌هایی مانند راهداری و برق و آب شد.

وی ادامه داد: عدم ترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها جهت محدود کردن سیلاب، دیواره سازی جهت پیشگیری از خروج سیلاب از بستر رودخانه، اجتناب مردم از اسکان یا تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی راه آب مزارع و باغات باید در دستور کار باشد.

کد خبر ۵۴۰۰۵۹۸




هشدار هواشناسی سطح قرمز و آنی در کرمان/ خطر سیلاب جدی است

منبع: مــهر
? هشدار هواشناسی سطح قرمز و آنی در کرمان/ خطر سیلاب جدی است