هزار و ۲۰۰ روستا در کرمان دچار کم آبی است

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ما جزو چهار استانی هستیم که به شدت مشکل آب از جمله تنش آبی، کمبود آب و عدم پایداری آب داریم، گفت: بعد از بررسی هایی که انجام شد و طبق اطلاعاتی که به دست آمده هزار و ۲۰۰ روستای استان […]

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ما جزو چهار استانی هستیم که به شدت مشکل آب از جمله تنش آبی، کمبود آب و عدم پایداری آب داریم، گفت: بعد از بررسی هایی که انجام شد و طبق اطلاعاتی که به دست آمده هزار و ۲۰۰ روستای استان دچار مشکل آب هستند.

به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی روز پنجشنبه و در مراسم اجرای پروژه نهضت آبرسانی مرد میدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهربابک با بیان اینکه عاشورا بقای دین خدا و مروج آن حضرت زینب است، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان بنده مخلص خدا و شیعه حقیقی حضرت علی(ع) است که یکی از خصوصیات سردار سلیمانی و شیعه امیر المومنین ناموس پرستی است و ما به عنوان شیعه، ناموس پرستی را در گودال قتلگاه یاد گرفتیم.

وی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی زمانی که می بیند حرم و حریم آل الله مورد تهاجم قرار می گیرد با انسانهای پاکی که با او همراه بودند حرکت کرده و اجازه نمی دهد دست پلید انسان های بد به حرم آل الله برسد.

سردار معروفی بیان داشت: در استان کرمان اموراتی که نیاز است برای آن کار جهادی صورت بگیرد اولویت بندی کرده و در حوزه ستاد راهبردی شش مولفه را برای استان تعریف کرده ایم که یکی از آنها تامین آب شرب است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی دولت، همه ما باید برای رفع این مشکل کمک کنیم و اینکه پرچم چه کسی بالا می رود اهمیی ندارد و مهم حل مشکل مردم است.

وی گفت: ۴۰۳  روستای استان تا خرداد آبرسانی می شود که از این تعداد آبرسانی ۳۴۰ روستا اسفند ماه سال جاری انجام خواهد شد.

سردار معروفی با بیان اینکه شهربابک نیروی انسانی و پشتیبانی مالی خوبی دارد، اظهار داشت: تمام توان خیران و واقفان، مسئولان و بنگاه های اقتصادی را باید پای کار آورد.

وی یادآور شد: اولویت دوم ما در استان بهداشت است که در همین راستا طی یک سال و نیم گذشته سه هزار و ۵۰۰ دستشویی و حمام در جنوب و شرق استان ساخته ایم.

سردار معروفی اولویت سوم را اشتغال خرد دانست و تاکید کرد: باید بنگاه های اقتصادی پای کار آیند، طی مذاکره ای که با بنگاه های اقتصادی داشتم اولین مطالبه من این بود که چرا باید سرمایه بنگاه های اقتصادی استان کرمان در تهران باشد، این سرمایه باید به استان کرمان برگردد که از پول آن می شود هزاران شغل در استان ایجاد کرد.

وی به سفر اخیر رئیس جمهور به استان و مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: سیل بند بزرگ جبل بارز که تا عنبرآباد و جیرفت را پوشش داده باید تا جازموریان ادامه پیدا کند و هزینه آن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است در حالی که درسیل سال ۹۹ ،  ۸۵۰ میلیارد تومان خسارت دیدیم و در دو سیل گذشته، به کشاورزی و دامداری ما دو هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

سردار معروفی ادامه داد: اگر سیل بند این ۱۲۰ کیلومتر زده شود برای همیشه جنوب استان امن می شود و ۴ تا ۵ رودخانه را می توان لای روبی اساسی کرد و برای این کار دولت ۵۰ درصد، بنگاه های اقتصادی ۴۰ درصد مشارکت کنند ضمن اینکه سپاه ماشین آلات آن را تامین خواهد کرد.

وی از احداث مسکن برای محرومان و مدد جویان به عنوان اولویت چهارم یاد کرد گفت: شش هزار و ۲۰۰  مدد جو داریم که خانه ندارند و پنج هزار نفر از آنان در شهر هستند و هزار و ۲۰۰ نفر دیگر در روستا زندگی می کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه هزار زن بی خانمان در شهر کرمان زندگی می کنند، افزود: در ۲۰ ماه گذشته یک هزار و ۸۵۰ خانه ساخته یا تعمیر کرده ایم.

وی خدمات اجتماعی همچون ازدواج و کمک های مومنانه را اولویت پنجم عنوان کرد و بیان داشت: اولویت ششم حوزه فرهنگی و اجتماعی است در در این راستا نباید از هدف ترویج گفتمان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی غفلت کرد و همانطور که اقتصاد اصل و پایه است، فرهنگ هم اکسیژن محسوب می شود.

سرهنگ محمدرضا استایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهربابک نیز در ادامه گفت: شهربابک زیرساخت های خوبی دارد و این پسندیده نیست که جایی در این شهرستان از آب شرب سالم محروم باشد.

وی افزود: در راستای نهضت آبرسانی مرد میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روستاهایی در شهرستان که فاقد آب بودند یا آب سالم نداشتند مشخص شد و امیدواریم کار آبرسانی به این روستاها تا قبل از عید صورت بگیرد.




هزار و ۲۰۰ روستا در کرمان دچار کم آبی است

منبع: ایرنـا
? هزار و ۲۰۰ روستا در کرمان دچار کم آبی است