نیاز به سرمایه‌گذاری در واحدهای جوجه‌کشی استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تعداد واحدهای جوجه‌کشی در استان کرمان محدود است و این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ صنعت طیور در استان است. اعظم فیروزی امروز ۲۶ بهمن ماه در سومین نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت طیور گوشتی در کرمان اظهار کرد: در استان زرخیز […]

نذیر کرمان/کرمان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تعداد واحدهای جوجه‌کشی در استان کرمان محدود است و این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ صنعت طیور در استان است.

اعظم فیروزی امروز ۲۶ بهمن ماه در سومین نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت طیور گوشتی در کرمان اظهار کرد: در استان زرخیز کرمان که بهشت معادن(زمین شناسی) لقب گرفته، حدود یک چهارم باغات کشور جای دارد و در این استان به واسطه آب و هوای چهار فصل، رونق دامپروری و پرورش صنعت طیور را داریم.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه دو و نیم میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ۱۰۰۰ واحد مرغداری داریم، افزود: در حوزه شمال استان سالیانه ۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

فیروزی با اشاره به اینکه نیاز گوشت مرغ شمال استان بیش از ۶۰ هزار تن است، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا افق ۱۴۰۵ نیازمند هیچگونه ورود مرغ از سایر استان‌ها نخواهیم بود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: کاهش بارندگی در استان شرایط را بسیار سخت کرده و پیگیری‌های متعددی در این خصوص داشتیم.

وی افزود: تعداد واحدهای جوجه‌کشی در استان کرمان محدود است و این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ صنعت طیور مثل سیمرغ در استان است.

همچنین سیدحسن مهدی مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان کرمان در این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست، انعکاس صدای تولیدکنندگان است زیرا متاسفانه صدای تولیدکنندگان به موقع شنیده نمی‌شود.

وی با گلایه از وزارت جهادکشاورزی به دلیل عدم حضور مدیران وزارتخانه در این نشست، افزود: هدف بعدی ما به روز شدن دانش و ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات فعالان صنعت طیور کشور است که هر ساله در حال به‌روز شدن است.

مهدی بیان کرد: بیانیه‌ای در این نشست منتشر خواهیم کرد و امیدواریم در راستای بهبود وضعیت تولید مرغ و هماهنگی بهتر در این زمینه موثر واقع شویم.

علی باقری سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: زنجیره تامین مرغ شهرستان رفسنجان الگوی بسیار خوبی برای تمام استان و کشور است و نباید الگوهای خارجی را بر الگوی داخلی ترجیح دهیم.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست بیان کرد: اگر مرغداران با ما همکاری کنند، به وسیله تشکل‌های استانی خواهیم توانست مشکل مرغ استان کرمان را به خوبی مرتفع کنیم.

انتهای پیام




نیاز به سرمایه‌گذاری در واحدهای جوجه‌کشی استان کرمان

منبع: ایـسنا
? نیاز به سرمایه‌گذاری در واحدهای جوجه‌کشی استان کرمان