نابودی برخی آثار تاریخی استان کرمان به دلیل کمبود اعتبار

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که کرمان هم در ایران و هم در جهان می‌درخشد، گفت: قلعه های تاریخی دارای تمدن در استان کرمان متعدد است و به دلیل کمبود اعتبارات برخی آثار میراثی استان در حال نابودی هستند. حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که کرمان هم در ایران و هم در جهان می‌درخشد، گفت: قلعه های تاریخی دارای تمدن در استان کرمان متعدد است و به دلیل کمبود اعتبارات برخی آثار میراثی استان در حال نابودی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه دوم خردادماه در دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: چند کشور در دنیا دارای قدمت تاریخی هستند که ایران جزء آنهاست.

او با بیان این مطلب که کرمان هم در ایران و هم در جهان می‌درخشد، افزود: قلعه های تاریخی دارای تمدن در استان کرمان متعدد است و به دلیل کمبود اعتبارات آثار میراثی استان در حال نابودی هستند و لازم است وزارتخانه در حد توان خود به کرمان کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: کرمان می تواند از ظرفیت شرکت های بزرگ فعال در استان استفاده کند که اگر برای این اقدام نیاز به مصوبه ای در وزارت میراث دارد، در دستور کار قرار دهید.

او با بیان این مطلب که برخی جاهای بافت تاریخی شهر کرمان تقریبا متروکه است، از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درخواست کرد: به مسجد کبیر و امام خمینی(ره) که دو مسجد تاریخی هستند، توجه ویژه داشته باشد ضمن آنکه برخی از مدارس تاریخی کرمان نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنانش گفت: با توجه به مرقدشهید حاج قاسم سلیمانی، زائران زیادی از حدود ۶۰ کشور به استان کرمان می‌آیند.

علی دارابی معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار گفت: ایران کشور متمدن و با تاریخی بیش از ۷۰۰۰ سال است و قدمت سکونت بشری ثبت شده در آن یک میلیون سال است.

او از رتبه دهم ایران در ثبت آثار ملموس و ناملموس خبر داد و بیان کرد: ایران در حال حاضر رتبه ششم در ثبت آثار ناملموس را دارد. در ایران حدود ۳۵ هزار اثر ثبت شده داریم.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: گردشگر تعداد آثار ثبت شده جهانی کشورها را بررسی و اصولا به کشوری که بیشترین آثار ثبت شده را دارد، سفر می کند.

او افزود: زمانی که ترامپ اعلام کرد که ۵۲ نقطه ایران را می‌زند، یونسکو و جمعی از میراث فرهنگی های دنیا بیانیه علیه رئیس جمهور وقت آمریکا دادند و گفتند که این جنایت جنگی محسوب می شود و اثری که ثبت جهانی است، از امنیت زیادی برخوردار است.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: مرمت های اضطراری مسجد ملک انجام شده و برای استحکام بخشی مدرسه محمودیه نیز اعتباراتی اختصاص دادیم.

او افزود: در هفته میراث فرهنگی ۲۶ پروژه در سطح استان با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان افتتاح شد.

انتهای پیام




نابودی برخی آثار تاریخی استان کرمان به دلیل کمبود اعتبار

منبع: ایـسنا
? نابودی برخی آثار تاریخی استان کرمان به دلیل کمبود اعتبار