مکتب شهید سلیمانی جاوید خواهد ماند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش یاران حاج قاسم، با بیان اینکه شهید سلیمانی هر چند یک فرد است اما این فرد یک اسطوره و صاحب یک مکتب است، گفت: مکتب سلیمانی مدال افتخاری است که ولی‌ امر مسلمین به شهید سلیمانی اهدا کردند و در تاریخ جاوید خواهد ماند. به گزارش فت فتو […]

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش یاران حاج قاسم، با بیان اینکه شهید سلیمانی هر چند یک فرد است اما این فرد یک اسطوره و صاحب یک مکتب است، گفت: مکتب سلیمانی مدال افتخاری است که ولی‌ امر مسلمین به شهید سلیمانی اهدا کردند و در تاریخ جاوید خواهد ماند.

به گزارش فت فتو از کرمان همایش یاران حاج قاسم امروز ۱۴ دی ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، فرمانده انتظامی استان کرمان و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و یاران حاج قاسم در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سرادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به وحدتی که امروز در جامعه وجود دارد اشاره کرد و گفت: امروز نیروهای مسلح با هم‌افزایی ماموریت‌های مقدس خود را با اقتدار انجام می‌دهند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: در کرمان پایتخت مقاومت، با خدای خود عهد می‌بندیم که تا جان در بدن داریم راه شهدا و شهید سلیمانی را ادامه بدهیم و پاسدار ارزش‌های امام باشیم و در راه امام و رهبری و شهدا بایستیم و مقاومت کنیم.

وی با اشاره به تعابیر با عظمت مقام معظم رهبری در مورد حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: مکتب سلیمانی مدال افتخاری است که ولی‌ امر مسلمین به شهید سلیمانی اهدا کردند و در تاریخ جاوید خواهد ماند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید سلیمانی هر چند یک فرد است اما این فرد یک اسطوره و صاحب یک مکتب است، افزود: خدا به او توفیق داد و از ابتدای جوانی در دفاع مقدس و تا روز شهادت بدون هیچ خستگی در جبهه‌ها خدمتگزاری کرد و به قدر کافی برای همه‌ی ما درس و تجربه باقی گذاشت و درس‌آموزی کرد. و بر ما است که این درس‌ها را بازگو کرده و نسل به نسل منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه در تاریخ کمتر کسانی هستند که دارای ویژگی‌های ضد هم باشند و شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی(ع) به این ویژگی‌ها در امام علی(ع) اشاره می‌کند، افزود: شهید سلیمانی با تاسی از امام علی(ع) و امامین انقلاب چنین ویژگی‌هایی را داشت.

سرلشکر باقری تصریح کرد: شهید سلیمانی در همان زمان که با اقتدار و سرسختی در برابر دشمنان مجاهدت می‌کرد، در اوج عطوفت با فرزندان شهدا و محرومان رفتار می‌کرد. او هم دیپلماتی کارکشته بود و هم در میدان رزم به عنوان فرماندهی آگاه، شجاع و فرصت شناس دشمن را به شکست می‌کشید.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مصداق عینی آیه شریفه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ…» بود، ادامه داد: در اوج ایمان و تشرع، مطابق فقهی بود که روحانیت ارائه می‌کنند. او بدون هیچگونه کم و کاستی و اجتهاد شخصی، از عمق جان مطیع دستورات اسلام بود و هیچگاه خلاف این از او دیده نشد. او عاشق اهل‌بیت(ع)، صاحب حسینیه و فاطمیه و روضه بود و برکت کار خود را در توسعه ولایت اهل‌بیت می‌دانست.
 
سرلشکر باقری ادامه داد: شهید سلیمانی ولایتمدار و تابع محض ولایت بود. اوخود را سرباز و مطیع ولایت می‌دانست و چنانچه دستوری به او داده می‌شد ذره‌ای تشخیص به رای نداشت و تابع محض بود. او عمیقا به قدرت خدا و نصرت الهی توکل داشت و معتقد بود امر حق پیش خواهد رفت.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار کرد: شهید سلیمانی صداقت داشت و فوق‌العاده بصیر بود. بصیرت او در خصوص جریان‌ها و اوضاع و تحولات سیاسی در داخل کامل بود و به تمام جریانات و نحله‌های سیاسی و فکری و دولت‌های در منطقه کاملا تسلط داشت.

سرلشکر باقری با بیان اینکه شهید سلیمانی خود را بسیار فراتر از جریانات سیاسی و تابع ولی امر مسلمین می‌دانست، گفت: او تلاش بی‌نظیری در وحدت افزایی و ارتقاء انسجام و روحیه ملی داشت و خط قرمز او مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی بود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح به نقش شهید سلیمانی در ایجاد وحدت و حاکمیت ملی در عراق اشاره کرد و گفت: سعه صدر او بی نظیر بود. چه تصمیمات فراوانی که با خون دل گرفته می‌شد اما به دلیل سیاسی کاری در منطقه بهم خورد اما او با سعه صدر از نو آغاز کرد و هفته به هفته در عراق برای وحدت شیعه تلاش می‌کرد و خم به ابرو نمی‌آورد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی تکلیف‌گرا، مجاهد فی‌سبیل‌الله، ثابت قدم، فردی تشکیلاتی و سازمانده، باحوصله، خستگی ناپذیر و مرد تدبیر بود. او در نحوه مدیریت و سازماندهی جبهه مقاومت مشی خاصی داشت که قابل قیاس نیست. او خود را مشاور و همراه جبهه مقاومت می‌دانست هر چند همه می‌دانستند او فرمانده آنهاست اما یکبار امر و نهی نکرد بلکه به آن‌ها راه را نشان می‌داد و دخالت در فرماندهی آن‌ها نمی‌کرد و همین باعث شد آن‌ها عاشق او بشوند و اینگونه برای او بسوزند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید سلیمانی ویژگی‌های فوق‌العاده عجیبی در برخورد با مردم داشت؛ اظهار کرد: در سیل خوزستان، زلزله بم و در انواع مشکلات، او در کنار مردم و غمخوار خانواده شهدا بود. او مدیری همه جانبه بود و صرفا سردار و ژنرال نظامی نبود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به جوانان کشور نگاهی پدرانه داشت و همه را همچون فرزند خود می‌دانست و مردم ایران با رویکردهای متفاوت در تشییع میلیونی او نشان دادند این محبت پدری را درک کردند، ادامه داد: شهید سلیمانی به دنبال قدرتمندی کشور و جهان اسلام در برابر استکبار و صهیونیست‌ها بود و تزلزل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به برکت خون شهید سلیمانی است. او خود را مدیون ملت ایران می‌دانست و ملت هم خود را مدیون شهید سلیمان می‌دانند که آنگونه در تشییع او شرکت کردند و در دومین سالگرد او سراسر ایران یکپارچه شور و حرکت است.

 

انتهای پیام




مکتب شهید سلیمانی جاوید خواهد ماند

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? مکتب شهید سلیمانی جاوید خواهد ماند