موج نخست سفرهای نوروزی به کرمان آغاز شد

کرمان – فت فتو – رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر کرمان از آغاز موج نخست سفرهای نوروزی به این استان خبر داد. به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، محمدمهدی افضلی با اشاره به آمادگی این استان برای میزبانی شایسته […]

کرمان – فت فتو – رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر کرمان از آغاز موج نخست سفرهای نوروزی به این استان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، محمدمهدی افضلی با اشاره به آمادگی این استان برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی افزود: در حال حاضر به صورت میانگین بیش از ۷۰ درصد از مراکز اقامتی کرمان برای ایام نوروز رزرو شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در استان کرمان ۳۳ هتل با ظرفیت ۲ هزار و ۸۷۲ تخت، ۹ هتل آپارتمان با ظرفیت ۴۶۱ تخت، ۳۸ خانه مسافر با ظرفیت ۳۴۱ تخت، ۳۴۴ واحد بوم‌گردی با ظرفیت هفت هزار تخت، ۲۵ مهمانپذیر با ظرفیت ۹۵۲ تخت، هفت اقامتگاه سنتی با ظرفیت ۷۷ تخت، سه پانسیون با ظرفیت ۱۵۰ تخت و … آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است.
رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر کرمان تصریح کرد: تمام تاسیسات گردشگری این استان در آمادگی کامل قرار دارد.

وی بیان کرد: در مجموع حدود سه هزار نفر از کارکنان این مراکز در شیفت‌های مختلف کاری به صورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات در ایام نوروز ۱۴۰۱ خواهند پرداخت.

افضلی با اشاره به اینکه در کنار واحدهای اقامتی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان ۲۳۹ مدرسه با ظرفیت ۲ هزار و ۱۲۳ کلاس درس در استان کرمان پذیرش میهمانان نوروزی را برعهده دارند ادامه داد: این کلاس‌ها به لحاظ امکانات و تجهیزات در سه سطح ویژه، الف و ب طبقه‌بندی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: زائرسراها، خانه‌های معلم، مهمان‌سراهای ادارات و تعدادی از حسینیه‌ها و تکایا نیز در کنار سایر مراکز اقامتی، پذیرش مسافر دارند.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده و ارگ بم به عنوان بزرگترین سازه خشتی جهان، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی پیچ از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.




موج نخست سفرهای نوروزی به کرمان آغاز شد

منبع: ایرنـا
? موج نخست سفرهای نوروزی به کرمان آغاز شد