معلمان الگوی اخلاق و ایمان برای دانش‌آموزان باشند

امام جمعه رفسنجان گفت: معلم فقط معلم کتاب نباشد بلکه الگوی دانش‌آموز در تمام زمینه‌ها اعم از ادب، متانت، اخلاق، سیروسلوک و ایمان باشند. به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم در حسینینه ثارالله اظهار کرد: استاد مطهری یک انسان وارسته و شایسته به‌عنوان اسوه جامعه […]


امام جمعه رفسنجان گفت: معلم فقط معلم کتاب نباشد بلکه الگوی دانش‌آموز در تمام زمینه‌ها اعم از ادب، متانت، اخلاق، سیروسلوک و ایمان باشند.

به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم در حسینینه ثارالله اظهار کرد: استاد مطهری یک انسان وارسته و شایسته به‌عنوان اسوه جامعه معلمان کشور معرفی شده است.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان شهید تصریح کرد: جایگاه معلم در آموزه‌های دینی ما جایگاه بسیار فاخری است و مقام معلمی خداوند بر مقام خالقیت خداوند برتری و فضیلت دارد.

وی ادامه داد: خدای خالق رب کریم است و خدا به‌عنوان معلم، رب اکرم است و همان‌طور که انسان اعلم بر عالم برتری دارد انسان اکرم هم بر کریم برتری دارد.

عسکری خطاب به معلمان اظهار داشت: این مسؤولیت را با تمام وجود انجام دهید و معلم کتاب نباشید، بلکه الگوی دانش‌آموز در تمام زمینه‌ها اعم از ادب، متانت، اخلاق، سیروسلوک و ایمان باشید.

محمود شفیعی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان نیز اظهار کرد: معلم کیمیاگری است که با اکسیر دانش مس وجود انسان‌ها را به طلا تبدیل می‌کند.

وی بیان کرد: انسان به‌واسطه تعلیم و تعلم معلم به یک انسان ارزشمند تبدیل می‌شود و برای کتاب و تفکر و تدبر در عالم هستی که هدف از خلقت انسان است تلاش می‌کند.

شفیعی تصریح کرد: اگر معلم رسالتی که بر عهده دارد را به‌درستی انجام ندهد جامعه به انحراف و انحطاط کشیده می‌شود.

وی اضافه کرد: در این عرصه که همه دنیای استعمار با هم شدند تا این تربیت اسلامی را به انحطاط بکشانند معلمانند که سربازان این جبهه هستند و رسالت و مسؤولیت خود را باید به‌خوبی انجام دهند.

شفیعی خواستار نام‌گذاری یک میدان به نام معلم در سطح شهر رفسنجان شد و گفت: آموزش و پرورش هزینه المان این میدان را متقبل می‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

 





معلمان الگوی اخلاق و ایمان برای دانش‌آموزان باشند

منبع: فــارس
? معلمان الگوی اخلاق و ایمان برای دانش‌آموزان باشند