مشکل کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن کرمان در حال برطرف شدن است/ تأیید نهایی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان

سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی شمال استان کرمان گفت: در حال رفع مشکل کمبود زمین در مناطقی از استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستیم.  به گزارش فت فتو از کرمان، رضا حافظی امروز در شورای مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۲۹هزارو ۲۸۴ نفر برنامه ابلاغی دولت برای طرح ملی نهضت […]


سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی شمال استان کرمان گفت: در حال رفع مشکل کمبود زمین در مناطقی از استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستیم.

 به گزارش فت فتو از کرمان، رضا حافظی امروز در شورای مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۲۹هزارو ۲۸۴ نفر برنامه ابلاغی دولت برای طرح ملی نهضت در چهار سال است، اظهار داشت: تا کنون در شمال استان کرمان ۱۸۵ هزار و ۲۵۶ نفر در طرح ملی نهضت مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۴هزار و ۵۵۱ نفر متقاضی تایید نهایی شده‌اند و ۱۲هزار و ۵۶۸ نفر تعیین‌تکلیف آنها انجام نشده است.

وی ادامه داد: ۱۷۲هزار و ۶۸۷ نفر تعیین‌تکلیف شده‌اند و ۱۸هزار و ۸۶۲ نفر افتتاح حساب انجام داده و ۱۳هزار و ۲۴۹ نفر واریز وجه داشته‌اند که از این تعداد ۱۲هزار و ۹۳۵ به پروژه‌ها معرفی شده‌اند.

 سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی شمال استان کرمان عنوان کرد:. با اشاره به اینکه در شهر کرمان با کمبود زمین روبه‌رو هستیم، بیان داشت: در شهر کرمان ۷۱هزار ۳۳۱ نفر در زمینه طرح ملی نهضت مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که۲۱هزار و ۷۹۶ نفر تأیید نهایی شدند و از این تعداد ۳هزار و ۱۰۸ نفر پول واریز کردند و از این تعداد ۳هزار و ۴۵ نفر به پروژه‌ها معرفی شده‌اند.

 وی افزود: در شهرستان سیرجان ۶۰۲۵ نفر تأیید نهایی شده‌اند که از این تعداد ۳هزار و ۹۳۴ نفر پول واریز کردند و ۳ هزار و‌ ۵۲ نفر به پروژه‌ها معرفی شده‌اند و اکنون مشکلی در خصوص افرادی که پول واریز کرده‌اند، نداریم.

 حافظی با اشاره به اینکه در شهرستان رفسنجان به‌دلیل کمبود زمین با بحران روبه‌رو هستیم، ادامه داد: البته طرح جامع رفسنجان در دست تهیه است و تا پایان امسال با الحاق ۲۷۰ هکتار زمین به طرح جامع، مشکل زمین در رفسنجان حل می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: در شهرستان رفسنجان یک‌هزار و ۳۵۹ نفر در طرح ملی نهضت مسکن تایید نهایی شده‌اند که از این تعداد ۲۱۶ نفر پول پرداخت کرده‌اند و تنها ۵۲ نفر به پروژه معرفی شده‌اند.

 سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال استان کرمان تصریح کرد: در شهرستان بم نیز ۳هزار و ۵۸۳ نفر در طرح ملی نهضت مسکن تایید نهایی شده‌اند که از این تعداد ۲هزار و ۱۳۷نفر پول پرداخت کرده‌اند و برای ۲هزار و ۱۵۷ نفر تخصیص پروژه انجام شده‌است و در شهر بم با الحاق ۷۳هکتار زمین، فعلا برای تمامی افرادی که تایید نهایی شده‌اند مشکلی نداریم.

 حافظی افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت شمال استان کرمان تا کنون ۱۱هزار و ۵۹۸ نفر متقاضی تایید نهایی شده‌اند که از این تعداد ۳هزار و ۷۹۴ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند و ۳هزار و ۷۲۹ نفر به پروژه‌ها معرفی شده‌اند.

وی تاکید کرد: در برخی از شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت زمین مازاد وجود دارد و در برخی دیگر کمبود زمین داریم که در حال بر طرف شدن این کمبودها هستیم.

 حافظی تصریح کرد: ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر کرمان هستند و به‌دلیل مشکل کمبود زمین، هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی درمورد کرمان اعلام کرد که اگر متقاضیانی تمایل به دریافت زمین در شهرهای اقماری اطراف کرمان(مانند جوپار و …) داشته باشند، زمین در اختیار آنها قرار گیرد.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۵۲۶ هکتار زمین داخل محدوده شهر کرمان متعلق به دستگاه‌های دولتی وجود دارد، اظهار داشت: این زمین‌ها مشکل تامین آب ندارند و بیش از ۶۰۰ هکتار اراضی مستعد الحاق به محدوده هستند و باید فقط تغییر کاربری در آنها انجام شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





مشکل کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن کرمان در حال برطرف شدن است/ تأیید نهایی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان

منبع: فــارس
? مشکل کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن کرمان در حال برطرف شدن است/ تأیید نهایی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان