مشکلات جامعه به دلیل دور شدن برخی از راه انقلاب است

فت فتو/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اگر امروزه مشکلاتی در جامعه وجود دارد بخشی از آن به این دلیل است که برخی از راه انقلاب دور شدند و بخشی هم به عدم پذیرش استقلال ما توسط کشورهای بیگانه برمی‌گردد. حسین انجم شعاع، در نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن تبریک دهه فجر […]

فت فتو/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اگر امروزه مشکلاتی در جامعه وجود دارد بخشی از آن به این دلیل است که برخی از راه انقلاب دور شدند و بخشی هم به عدم پذیرش استقلال ما توسط کشورهای بیگانه برمی‌گردد.

حسین انجم شعاع، در نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن تبریک دهه فجر چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: دهه فجر یادآور ورود شکوهمند امام خمینی (ره) در سال ۵۷ است.
وی افزود: روزهایی که همه با شور و نشاط منتظر ورود امام بودند. در سال ۵۷ این ده روز برای ایران و جهان ده روز سرنوشت سازی بود و باعث شد تحولی در ایران و منطقه به وجود بیاید.
انجم شعاع ادامه داد: این انقلاب حاصل خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید و فداکاری تعداد زیادی از مردم این مرز و بوم است که به خاطر این انقلاب در زندان شکنجه‌ها تحمل کردند، سختی‌ها کشیدند و از هستی خود گذشتند و تلاش کردند تا انقلاب تداوم داشته باشد.
وی اضافه کرد: همه این‌ها برای این بود که اسلام حاکم شود و فرهنگ این کشور یک فرهنگ دینی و اسلامی شود؛ ایثار، اخلاص، راستی، پاکی، وحدت و انسجام در کشور حاکم شود و منظور از ارزش‌ها همین ویژگی‌ها است.
انجم شعاع در رابطه با منظور از آرمان‌هایی که امام خمینی برای آن انقلاب کردند توضیح داد: برای اینکه این کشور مستقل شده و زیر بار ابرقدرت‌ها نرویم؛ اگر مردم ایران ۴۳ سال پای این انقلاب ایستادند، در دفاع مقدس از خود گذشتند و خانواده‌هایی که چندین شهید تقدیم کردند همه به خاطر انقلاب بوده است.
وی ادامه داد: این اتفاقات در تمام دنیا بی‌نظیر است؛ در حادثه عاشورا که امام حسین ع قیام کرد با اینکه امام معصوم بود ۷۲ نفر آمدند اما انقلاب ما بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهید داد.
انجم‌ شعاع افزود: ما در قبال این انقلابی که به سختی به دست ما رسید وظیفه‌هایی داریم و باید آن را حفظ کنیم؛ اگر مشکلی وجود دارد بخشی از آن به این دلیل است که برخی از راه انقلاب دور شدند و بخشی هم به عدم پذیرش استقلال ما توسط کشورهای بیگانه برمی‌گردد.
وی اظهار کرد: امیدواریم این مشکلات با کمک مردم رفع شده و انقلاب اسلامی از این گردنه هم بگذرد و مقتدرانه به مسیر خود ادامه دهد.
انجم شعاع تاکید کرد: دهه فجر فرصتی است که همه دست به دست هم داده و کار کنیم تا ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نسل جدید معرفی کنیم. اگر می‌خواهیم نسل آینده به اقتدار ایران فکرکند همه باید این تلاش را داشته باشیم که خبرنگاران در این جهت بسیار موثر هستند.
وی تأکید کرد: کار مهم رسانه‌ها این است که به مردم امید دهند زیرا دشمنان ما در حال ایجاد ناامیدی در دل مردم هستند؛ اکر آمریکا در این ۴۳ سال با ما دشمنی نمی‌کرد بسیاری از مشکلات ما الان وجود نداشت.
انجم شعاع با اشاره به اینکه برنامه‌ها و جشن‌های دهه فجر امسال باشکوه برگزار می‌شود تأکید کرد: در کنار این برنامه‌ها باید بتوانیم پیام و اهداف انقلاب را منتقل کنیم؛ این گفتن باید هنرمندانه باشد تا تأثیر بگذارد؛ برنامه‌ریزی شده است که دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردمی، نیروهای انتظامی و سایر نهادها برنامه‌های خوبی برای دهه فجر داشته باشند.
وی با بیان اینکه طبق آماری که تاکنون به ما اعلام شده، قرار بر برگزاری بیش از پنج هزار برنامه است گفت: شعار دهه فجر امسال “جشن ملی ۱۴۰۰” گذاشته شده است زیرا جامعه ما به نشاط و شادی نیز نیاز دارد و ما در طول دهه فجر باید این نشاط را در دهه فجر ایجاد کنیم.
انجم‌ شعاع با تأکید براینکه تلاش شده اغلب برنامه‌ها به صورت مردمی انجام شود گفت: میدان شورا به مدت پنج روز برنامه‌ای به وسیله‌ تشکل‌های مردمی برگزار می‌شود تا امکان حضور مردم فراهم شود.
وی در رابطه با برنامه‌های شاخص این دهه توضیح داد: مراسم ۱۲ بهمن (سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره)) از ساعت ۹:۳۰ در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان، نواختن زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور (در مدرسه حضرت خدیجه در شهرک مطهری به صورت ویژه)، رژه موتوری از فرودگاه کرمان تا مزار شهید سلیمانی و مسابقه دو از فرودگاه کرمان تا مصلای امام علی (ع) از جمله این برنامه‌ها است.
انجم شعاع اضافه کرد: مراسم پیروزی انقلاب در مساجد و تکایای مذهبیی (در ۱۰ مسجد و ۵ تکیه به صورت ویژه)، مهمانی لاله‌ها در گلزار شهدا، مسابقات ورزشی، همیش کمک مومنانه برای کمک به سیل‌زدگان، دیدار با خانواده شهدا و تکریم آن‌ها، کویر نوردی توسط کمیته بانوان، محافل انس با قرآن و افتتاحیه مراکز نیکوکاری، همایش بزرگ ورزش زورخانه‌ای، کنسرت کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام برنامه‌های دهه فجر امسال برگزار خواهد شد اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت است. راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد اما نوع آن هنوز مشخص نشده است.
انتهای پیام




مشکلات جامعه به دلیل دور شدن برخی از راه انقلاب است

منبع: ایـسنا
? مشکلات جامعه به دلیل دور شدن برخی از راه انقلاب است