مشترکین جیرفتی برای گذر از روزهای گرم و جلوگیری از خاموشی همکاری کنند

نذیر کرمان/کرمان مدیر امور برق شهرستان جیرفت گذر از هفته گرم پیش رو را مستلزم همکاری و همدلی مشترکین دانست و از آنها خواست مصرف برق مورد نیاز خود را در این ایام مدیریت کنند. مجتبی شادجو در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به افزایش دما طی روزهای اخیر با توصیه به مشترکین خانگی  […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر امور برق شهرستان جیرفت گذر از هفته گرم پیش رو را مستلزم همکاری و همدلی مشترکین دانست و از آنها خواست مصرف برق مورد نیاز خود را در این ایام مدیریت کنند.

مجتبی شادجو در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به افزایش دما طی روزهای اخیر با توصیه به مشترکین خانگی  از آنها خواست نهایت همکاری را در گذر از روزهای گرم داشته باشند و افزود: با توجه به گرمای بیش از حد در هفته جاری تقاضای مصرف برق از مرز ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات عبور خواهد کرد و لازمه عبور بدون خاموشی با دریافت پاداش برای مشترکین خانگی با انجام چند راهکار ساده مدیریت مصرف برق امکان پذیر خواهد بود.

وی به اقدامات وزارت نیرو در حوزه مدیریت پیک بار در سال جاری اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه در بخش خانگی از اقدامات مهم این برنامه انجام راهکارهای مدیریت مصرف برق است، چند راهکار ساده پیشنهادی از سوی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان به جهت گذر موفقیت آمیز با دریافت حداکثر مبلغ پاداش در این بخش توصیه می‌شود.

شادجو با این توضیح که صنعت برق کشور به هیچ عنوان نگاه مصرف نکردن در بخش خانگی را متصور نشده و لزوما بر مصرف بهینه تاکید دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در جیرفت و جنوب کرمان از وسایل سرمایشی استفاده می‌شود، لذا  چند راهکار ساده مثل تنظیم دمای آسایش ۲۴ درجه برای اسپیلت و کولر گازی، استفاده از نور طبیعی روز برای تامین روشنایی، استفاده از وسایل برقی غیرضروری و پرمصرف در صورت نیاز استفاده از ساعات ۲۲ شب تا ۱۰ صبح، استفاده از سایبان برای کولر گازی و استفاده از دور کند کولر آبی، از مهمترین روش‌های عملی گذر از پیک و جذب حداکثری پاداش طرح خانگی است که توصیه می‌شود شهروندان همانند گذشته همراهی کنند تا از این روزها نیز بدون قطعی و خاموشی عبور کنیم.

مدیر امور برق جیرفت به مشترکان مناطق عادی هم توصیه کرد که اگر بتوانند تا معادل نصف الگوی مصرف اعلام شده در مصرف خود صرفه‌جویی کنند، به ازای هر کیلووات ساعت تا ۲۰ هزار ریال معادل ۲۰ برابر تعرفه خرید هر کیلو وات ساعت پاداش به آنها تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: این مبلغ اعلام شده به گونه‌ای است که به عنوان مثال مشترکی در شهرستان جیرفت با خاموش کردن یک کولر گازی در نصف روز ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان پاداش دریافت خواهد کرد.

مدیر امور برق شهرستان جیرفت بر رعایت الگوی مصرف تاکید و تصریح کرد: با توجه به شدت گرما و افزایش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به منظور پیشگیری از افزایش پلکانی بهای برق ناشی از مصرف مازاد بر الگوی مصرف، تقاضا می‌شود نسبت به کاهش و مدیریت مصرف برق خود در ایام گرم پیش رو به صورت جدی اقدام نمایند.

انتهای پیام




مشترکین جیرفتی برای گذر از روزهای گرم و جلوگیری از خاموشی همکاری کنند

منبع: ایـسنا
? مشترکین جیرفتی برای گذر از روزهای گرم و جلوگیری از خاموشی همکاری کنند