مرکز مدیریت راههای کرمان رتبه نخست کشور را کسب کرد

کرمان – فت فتو – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل موفق به کسب رتبه نخست کشور در ارزیابی عملکرد سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده ای شد. به گزارش عصر دوشنبه فت فتو از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، احسان عراقی‌زاده افزود: این […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل موفق به کسب رتبه نخست کشور در ارزیابی عملکرد سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده ای شد.

به گزارش عصر دوشنبه فت فتو از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، احسان عراقی‌زاده افزود: این ارزیابی شامل عملکرد مجموعه این اداره کل در حوزه مدیریت تمامی سامانه های هوشمند ازجمله پروژه های ترددشمار، ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای، دوربین های نظارتی و تصویری بوده است.

وی اظهار داشت: توزین در حال حرکت (WIM) ، مدیریت ناوگان راهداری، پاسخگویی و رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی در سامانه ۱۴۱ اطلاعات راهها، ثبت سوانح و وقایع، تابلوهای ترافیک نما و تابلوهای پیام متغیر (VMS) ، از دیگر موارد مورد ارزیابی حوزه مدیریت راه‌های استان کرمان بود. 

عراقی زاده تصریح کرد: مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با تعداد ۱۴۹ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور حدود ۸۰ درصد از محورهای شریانی این استان را از نظر ترافیک عبوری تحت پوشش تصویری قرار می‌دهد و هرگونه تخلف رانندگی را ثبت و ضبط می کند. 

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۴ تابلوی پیام نمای متغیر، ۱۰۴ دستگاه تردد شماره جاده ای، ۶ سامانه توزین درحال حرکت از دیگر سیستم های تحت اختیار مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان هستند و کارشناسان بصورت شبانه روزی در مرکز مانیتورینگ مدیریت راه‌ها حضور دارند و بصورت تصویری محورهای این استان را رصد می‌کنند. 

تشریح فعالیت‌های مرکز مدیریت راه‌های کرمان

معاون فنی و ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز با اشاره به وظایف مرکز مدیریت راهها گفت: شناسایی، رصد و مدیریت سریع تر وقایع جاده ای ازجمله فعالیت های اساسی یک مرکز مدیریت راه تلقی می شود لذا شناخت وقایع جاده ای با روش های مختلف ازجمله مهمترین اقداماتی است که یک مرکز بایستی در مورد آن برنامه ریزی کند.

علی عبدالهی اظهار داشت: همکاران ما در مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان ضمن رصد کلیه سامانه های هوشمند جاده ای با حضور دائمی و به صورت سه شیفت، در مرکز مانیتورینگ، اطلاعات ترافیکی را از طریق سامانه های هوشمند استخراج کرده و پس از تحلیل، داده های ترافیکی را به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال می‌کنند.

وی افزود: سامانه های کنترل سرعت جاده ای با استفاده از فناوری روز دنیا سرعت تمام خودروهای عبوری از تمام عرض معبر با هر نوع پلاک را احصاء کرده و امکان ثبت خودکار تخلفات ناشی از سرعت لحظه ای و متوسط و در صورت نیاز عدم رعایت فاصله طولی را فراهم می‌کنند. 

وی یادآور شد: کارشناسان این مرکز از طریق سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشکلات هموطنان در خصوص مسائل مرتبط با راهها و حمل و نقل جاده ای هستند تا مشکلات جاده ای، شکایات ناوگان حمل و نقل عمومی و اطلاعات مرتبط با باز یا بسته بودن محورها و شرایط جوی راه‌ها را برای عموم اطلاع رسانی کنند.




مرکز مدیریت راههای کرمان رتبه نخست کشور را کسب کرد

منبع: ایرنـا
? مرکز مدیریت راههای کرمان رتبه نخست کشور را کسب کرد