مرکز غربالگری سرطان کرمان معرفی نشده است/ آخرین وضعیت کرونا در استان

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یکی از مراکز خیلی مهمی که در کرمان خیلی خوب معرفی نشده، مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان شهید باهنر است که اطلاع رسانی خوبی در این زمینه نشده در حالی که مرکز کاملا فوق تخصصی با تمام امکانات و تجهیزات برای خدمات رسانی به مردم کشور است. […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یکی از مراکز خیلی مهمی که در کرمان خیلی خوب معرفی نشده، مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان شهید باهنر است که اطلاع رسانی خوبی در این زمینه نشده در حالی که مرکز کاملا فوق تخصصی با تمام امکانات و تجهیزات برای خدمات رسانی به مردم کشور است.

دکترمهدی احمدی نژاد شامگاه ۹ اردیبهشت ماه در گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: طی دو ماه گذشته با پیک جدیدی از کرونا در استان مواجه بودیم که شیب کندتر و قله کوچک تری داشت.

وی افزود: اکنون شیب نزولی این پیک را شاهد هستیم و پنج شهر استان در وضعیت آبی و مابقی وضعیت زرد کرونایی دارند و شرایط تحت کنترل است.

احمدی نژاد با اشاره به بستری ۳۰ تا ۳۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های استان بیان کرد: اکثر این بیماران حال عمومی مناسبی دارند و بعضا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، یا مبتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی ریوی مزمن، بیماری‌های خاص و پیوند اعضاء هستند، نیاز به مراقبت ویژه دارند و باید از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر افراد جوان مبتلا با علائم سرماخردگی مثل بدن درد، کوفتگی و علائم گوارشی مراجعه می کنند و در بیش از ۹۵ درصد جوانان بیماری بدون عارضه درمان می‌شود اما خطر این است که این افراد ناقل باشند و افراد مسن و بیماران زمینه‌ای را مبتلا کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین کسانی که علائم گوارشی، گلودرد، بدن درد و … دارند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند و مراقبت داشته باشند بیماری را به افراد مسن منتقل نکنند و باید مجدد تاکید کنم که کرونا هیچ وقت تمام نخواهد شد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته سلامت(۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه) گفت: یکی از مراکز خیلی مهمی که در کرمان خیلی خوب معرفی نشده، مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان شهید باهنر است که اطلاع رسانی خوبی در این زمینه نشده در حالی که مرکز کاملا فوق تخصصی با تمام امکانات و تجهیزات برای خدمات رسانی به مردم کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: بسیاری از سرطان‌ها را می‌شود در مراحل اولیه تشخیص داد و درمان کرد، از جمله پروستات که خیلی راحت قابل تشخیص است به شرط اینکه فرد به موقع به مراکز غربالگری مراجعه کند.

وی با اشاره به فراوانی سرطان سینه در بانوان بیان کرد: بانوان با توجه به سابقه ژنتیکی این بیماری و حتی کسانی که سابقه ندارند، از یک سنی به بعد باید مراقبت سالیانه داشته باشند و افرادی که سابقه سرطان روده، دستگاه گوارش و ریه در خانواده داشته اند، حتما لازم است به مراکز غربالگری مراجعه و وضعیت سلامتی شان بررسی شود.

احمدی نژاد با یادآوری مجدد هفته سلامت تصریح کرد: سبک زندگی باید اصلاح شود که شامل استراحت به موقع، خواب به موقع و به اندازه، فعالیت بدنی به اندازه و تحت نظر مربی، تغذیه سالم و استفاده از مواد غذایی سالم و کاهش مصرف فست فودها، کاهش نوشابه های‌گازدار و به ویژه کاهش استرس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این عوامل وقتی دست به دست هم بدهند، زندگی سالم را رقم می زنند و نتیجه آن طول عمر همراه با سلامتی است.

انتهای پیام




مرکز غربالگری سرطان کرمان معرفی نشده است/ آخرین وضعیت کرونا در استان

منبع: ایـسنا
? مرکز غربالگری سرطان کرمان معرفی نشده است/ آخرین وضعیت کرونا در استان