مراسم بزرگداشت اولین رئیس انجمن زبانشناسی ایران در کرمان

از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کرمان، بزرگداشت زنده یاد یدالله ثمره یکی از برجسته ترین زبانشناسان ایرانی به صورت مجازی برگزار می‌شود. فت فتو کرمان – از سلسله نشست‌های علمی، تخصصی بزرگداشت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کرمان، مراسم بزرگداشت زنده یاد یدالله ثمره، سه شنبه ۳ اسفندماه ساعت ۱۸ به صورت مجازی […]

از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کرمان، بزرگداشت زنده یاد یدالله ثمره یکی از برجسته ترین زبانشناسان ایرانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

فت فتو کرمان – از سلسله نشست‌های علمی، تخصصی بزرگداشت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کرمان، مراسم بزرگداشت زنده یاد یدالله ثمره، سه شنبه ۳ اسفندماه ساعت ۱۸ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 این مراسم از طریق لینک زیر پخش مستقیم خواهد شد: 

https://www.skyroom.online/ch/kermanit/conference۲

یدالله ثمره در  ۱۰ اردیبهشت ۱۳۱۱  در کرمان متولد شد و در   ۳ اسفند ۱۳۹۷ از دنیا رفت. او از برجسته‌ترین زبانشناسان ایرانی، استاد بازنشسته دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و اولین رئیس انجمن زبانشناسی ایران بود و در حوزه آواشناسی و واج‌شناسی تخصص داشت.

او  چندین کتاب در زمینه آموزش زبان فارسی تألیف کرد. یکی از برجسته‌ترین آثار او، کتاب آواشناسی زبان فارسی: آوا‌ها و ساخت آوائی هجا است که  از سوی مرکز نشر دانشگاهی به چاپ رسیده است.

استاد اندیشمند و برجسته‌ای که دکتری زبان و ادبیات فارسی خود را در سال ۱۳۴۰ از دانشگاه تهران و دکتری زبان‌شناسی عمومی با تخصص آواشناسی و واج‌شناسی را در سال ۱۹۶۸ میلادی از دانشگاه لندن گرفت. 

عضویت دائمی انجمن آواشناسی بین‌المللی IPA و تلاش برای  بنیان‌گذاری آزمایشگاه زبان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران همراه با تألیف بسیار ارزنده و متعدد در عرصه  آواشناسی و واج‌شناسی از دیگر خدمات برجسته این دانشمند ایرانی است.

انتهای پیام/ م 




مراسم بزرگداشت اولین رئیس انجمن زبانشناسی ایران در کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? مراسم بزرگداشت اولین رئیس انجمن زبانشناسی ایران در کرمان