مدیریت رانندگی در بارش های پایان هفته کرمان ضروری است

فت فتو/کرمان رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به در پیش بودن بارندگی آخر هفته و اوایل هفته آینده از رانندگان خواست ضمن احتیاط بیشتر موقع رانندگی، سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند. سرهنگ علی رضایی  بیان کرد: بنا بر پیش بینی های هواشناسی، اواخر این هفته و اوایل هفته […]

فت فتو/کرمان رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به در پیش بودن بارندگی آخر هفته و اوایل هفته آینده از رانندگان خواست ضمن احتیاط بیشتر موقع رانندگی، سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

سرهنگ علی رضایی  بیان کرد: بنا بر پیش بینی های هواشناسی، اواخر این هفته و اوایل هفته آینده در اکثر مناطق استان شاهد بارش باران خواهیم بود که این بارش ها در گردنه ها به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: معمولاً اولین بارش، بدلیل وجود ضایعات و موادی از قبیل روغن و گازوئیل و … در سطح راه، لغزندگی بیشتری را در جاده ها ایجاد می‌کند.

وی افزود: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود لذا لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و … که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیرگذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

رضایی اظهار کرد: رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری دارد و رانندگان به‌ طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند  تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

وی گفت: درزمان بارندگی، سرعت خودرو باید به مراتب کمتر از سرعت در راه های خشک باشد چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد و هنگامی که آب زیادی در سطح جاده جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند که بسیار خطرناک است و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

به گزارش فت فتو و به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس راه شمال استان بیان کرد:  رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین راننگی و همچنین پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از سفر در شب بالاخص در محورهای کوهستانی و برفی، از توصیه های جدی پلیس راه است.

پیش از این مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفته بود: بعدازظهر چهارشنبه ۸ دی ماه سامانه بارشی قوی وارد استان کرمان می‌شود.

به گزارش فت فتو، مجید سعیدی شامگاه یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان بیان کرد: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر شکل‌گیری سامانه بارشی در استان طی هفته جاری این سامانه از مناطق جنوب و غرب وارد استان خواهد شد و به تدریج کل استان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: در استان کرمان تا ۱۳ دی ماه، دوشنبه هفته آینده شاهد بارش‌های متناوب در سطح استان هستیم که این بارندگی‌ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود. بیشترین شدت برای مناطق جنوبی استان پیش بینی شده است.  

سعیدی ضمن تاکید بر آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ستادهای مدیریت بحران شهرستانی گفت: شهرداران سطح استان تدابیر لازم را در جهت رفع آبگرفتگی معابر انجام دهند. فرمانداران باید دهیاری‌ها را ملزم به آمادگی کنند و ماشین‌آلات دهیاری‌ها فراخوان داده و به روستاها برگشت داده شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: بازدید توسط راهداری‌ها از تمام پل‌ها و مسیل‌ها صورت گیرد، همچنین کنترل و مدیریت انرژی در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار است. این بارش در استان‌های همجوار مانند فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم دیده شده و شدت بسیار بالایی دارد لذا هم‌استانی‌های عزیز از سفر به این مناطق جدا خودداری کرده تا حداقل تردد در جاده‌ها شاهد باشیم.  

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۱۱ جانباخته در وقوع سیلاب‌ را در استان شاهد بودیم لذا باید اطلاع‌رسانی‌ها توسط صداسیما و رسانه‌های جمعی بیشتر شود و هشدارها و آگاهی‌بخشی به هم‌استانی‌ها انجام شود.

سعیدی اضافه کرد: از سال گذشته در استان کرمان نهضت لایروبی رودخانه‌ها به همت معاونت عمرانی استانداری و با کمک نهادها و ارگان‌ها انجام شده که در این راستا ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار و اصلی استان لایروبی شده‌ است.  

به گفته وی همچنین حفظ محصولات کشاورزی اهمیت بسیار بالایی دارد و  توصیه می‌شود جهاد کشاورزی توصیه‌های لازم  را به جامعه هدف خود داشته باشد.

انتهای پیام 




مدیریت رانندگی در بارش های پایان هفته کرمان ضروری است

منبع: ایـسنا
? مدیریت رانندگی در بارش های پایان هفته کرمان ضروری است