لزوم تکمین ادارات به قانون جوانی جمعیت/ مشارکت در انتخابات، اصل است

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان بر لزوم تمکین ادارات به قانون جوانی جمعیت از جمله در مواردی مانند دورکاری مادران و … تاکید کرد. دکترمحمدمهدی فداکار امروز دوم خردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء اظهار کرد: سوم خرداد نقطه عطف جنگ بود و با […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان بر لزوم تمکین ادارات به قانون جوانی جمعیت از جمله در مواردی مانند دورکاری مادران و … تاکید کرد.

دکترمحمدمهدی فداکار امروز دوم خردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء اظهار کرد: سوم خرداد نقطه عطف جنگ بود و با این اتفاق، از کشور اشغال شده به کشور مقاوم تبدیل شدیم و تکلیف جنگ در خرمشهر روشن شد.

وی در ادامه با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جمعیت بیان کرد: کاهش جمعیت در دهه ۶۰، سیاست درستی نبود، شیب کاهشی جمعیت ایران در دنیا نظیر نداشت و کشور گرفتار شد.

فداکار تصریح کرد: جمعیت یکی از مهم ترین ابزار توسعه است و باید همه در زمینه جوانی جمعیت کار کنیم و فرصت پنج تا هفت ساله جبران این وضعیت را غنیمت بشمریم.

استاندار کرمان گفت: قانون مواردی را برای جوانی جمعیت لحاظ کرده که باید ادارات رعایت کنند مثل دورکاری برای بانوان دارای فرزند و مسائل دیگر.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری اظهار کرد: انتخابات امر ملی است و همه دستگاه‌ها باید در برگزاری آن کمک کنند ضمن اینکه مشارکت اصل است و باید فضای رقابتی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ما مجری و امین مردم هستیم و باید مراقبت کرد تا انتخابات با کمال امنیت و سلامت برگزار شود، تصریح کرد: باید نامزدهای مختلف بیایند و تنوع و رقابت باشد و دستگاه های اجرایی مراقب باشند تا گرفتار حاشیه نشوند.

به گزارش نذیر کرمان، رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به گزارش عملکرد کارگروه عفاف و حجاب استان اظهار کرد: براساس بررسی های صورت گرفته، یکی از گلایه‌های جدی مربوط به دستگاه های اجرایی بوده و وزیر کشور طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه ای اعلام کرد و بسته ویژه ای برای دستگاه ها دیده شده است.

وی افزود: این بسته هشت برنامه عملیاتی دارد که شامل رعایت الزامات اداری و اخلاق حرفه ای در حوزه حجاب و عفاف؛ ارائه خدمات مشاوره ای دینی و اخلاقی، فردی و گروهی؛ تشویق و ترغیب کارکنان محجبه فعال؛ فضاسازی و تبلیغات محیطی با محوریت عفاف و حجاب و … می شود و این موارد متوجه کارکنان، خانواده و مراجعین است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در هفته گذشته ستاد انتخابات استان کرمان تشکیل شد، گفت: برمبنای راهبردهای چهارگانه مورد تاکید رهبری یعنی امنیت، سلامت، رقاب و مشارکت دستورالعمل برای دستگاه ها آماده شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: برای تامین امنیت انتخابات و پشتیبانی، کمیته های هفتگانه شکل گرفته و نقشه راه تدوین و مشکلات احصاء شده است.

وی اظهار کرد: طرح جامع آموزش مربوط به برگزاری انتخابات در استان کرمان تدوین شده و اولین همایش توجیهی را هفته گذشته برگزار کردیم.

انتهای پیام




لزوم تکمین ادارات به قانون جوانی جمعیت/ مشارکت در انتخابات، اصل است

منبع: ایـسنا
? لزوم تکمین ادارات به قانون جوانی جمعیت/ مشارکت در انتخابات، اصل است