لزوم تشکیل کمیته مشترک سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: با توجه به بحران‌های مشابه، مناطق حادثه‌خیز سیلابی و ماسه‌خیز در مرزهای مشترک با استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، لازم است که کمیته مشترک منطقه‌ای با عنوان کمیته سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق تشکیل شود. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حمید سالخورده صبح امروز در نشست […]


مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: با توجه به بحران‌های مشابه، مناطق حادثه‌خیز سیلابی و ماسه‌خیز در مرزهای مشترک با استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، لازم است که کمیته مشترک منطقه‌ای با عنوان کمیته سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق تشکیل شود.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حمید سالخورده صبح امروز در نشست منطقه‌ای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد اظهار داشت: با توجه به بحران‌های مشابه، مناطق حادثه‌خیز سیلابی و ماسه‌خیز در مرزهای مشترک با استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، لازم است که کمیته مشترک منطقه‌ای با عنوان کمیته سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق تشکیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: از مهمترین مسائل پیش‌رو، ایمن‌سازی‌، مقاوم‌سازی و آزاد‌سازی اراضی مجاور مسیر رودخانه‌ها، تعیین و تکلیف حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها است که شرکت آب منطقه‌ای باید با حساسیت بالا آن را انجام دهد و سایر دستگاه‌ها نیز به این شرکت کمک دهند و تسهیلگر این موضوع مهم باشند.

وی افزود: ایجاد سامانه هوشمند مدیریت بحران با توجه به مسائل و بحران‌های مختلف اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.

سالخورده با تقدیر از عوامل دستگاه‌های اجرایی و همکاری در زمان وقوع بحران‌ها بیان داشت: کمبود خودروهای ‌عملیاتی و ماشین‌آلات‌ خدمات‌رسان و استهلاک ناوگان عملیاتی از جمله مشکلاتی است که باید نسبت به رفع آن تلاش کنیم.

وی افزود: کمبود نیروهای امدادی و درمانی که تاثیرگذار و تاثیرپذیر هستند نیز از دیگر مسائل عملیاتی در بحران هستند که نیاز به برنامه‌ریزی برای رفع این کمبودها احساس می‌شود و دستگاه‌های مرتبط باید راهکارهای مناسب خود را به ستاد ارائه دهند.

سالخورده به اهمیت آموزش در بحران نیز اشاره داشت و گفت: در بحران‌ها و حوادث، زمان آزمون و خطا نداریم، دستگاه‌های اجرایی آموزشِ گروه‌های تخصصی عملیات واکنش سریع را جدی گرفته و آن را به طور ویژه انجام دهند.

همچنین در این نشست مدیران ستگاه‌های اجرایی استان به بیان دغدغه‌ها و مسائل مربوطه پرداختند که از جمله‌ مسائل مربوط به ریزگردها، بحران آب شرب و کشاورزی، آلودگی‌های شیمیایی اراضی و خاکی، برداشت بی‌رویه از معادن، اطفای حریق، ماشین‌آلات راهداری‌ها‌، حمل و نقل سوخت‌، زیرساخت‌های مخابراتی و برق‌، اعتبارات بحران، ساخت و سازهای غیرمجاز داخل حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها،  ارزیابی و ایمنی نقاط بحران‌ساز ساخت و ساز حاشیه شهرها و … اشاره کرد.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

 





لزوم تشکیل کمیته مشترک سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق

منبع: فــارس
? لزوم تشکیل کمیته مشترک سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق