لزوم ایجاد بستر مکاتبات الکترونیک بین ثبت اسناد و شهرداری کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به نقش قابل توجه حذف مکاتبات فیزیکی در صرفه‌جویی در وقت و هزینه مراجعان و نیز ارتقاء امنیت مکاتبات، ایجاد زیرساخت مکاتبات مکانیزه بین ادارات ثبت اسناد و شهرداری‌ها را ضروری دانست. سیدمهدی هاشمی ۳۰ بهمن ماه در نشست با سرپرست شهرداری کرمان، پیرامون […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به نقش قابل توجه حذف مکاتبات فیزیکی در صرفه‌جویی در وقت و هزینه مراجعان و نیز ارتقاء امنیت مکاتبات، ایجاد زیرساخت مکاتبات مکانیزه بین ادارات ثبت اسناد و شهرداری‌ها را ضروری دانست.

سیدمهدی هاشمی ۳۰ بهمن ماه در نشست با سرپرست شهرداری کرمان، پیرامون توسعه روابط و ارتقاء همکاری‌های فی‌مابین گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه شهر کرمان با سابقه کهن تاریخی و فرهنگ غنی، از جایگاه اصلی خود فاصله دارد، در ادامه افزود: ادارات ثبت اسناد و شهرداری‌ها جزء پرمراجعه‌ترین دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده که حوزه وظایف مرتبط و ارتباط تنگاتنگ دارند و بهبود فرآیندهای فی‌مابین، برای تسهیل امور مردم ضرورت دارد.

هاشمی بیان کرد: مکانیزه شدن مکاتبات بین ادارات ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی با شهرداری‌ها علاوه بر کاهش مراجعات حضوری مراجعان، تاثیر بسزایی در جلوگیری از جعل و سوءاستفاده از مکاتبات اداری دارد و ایجاد زیرساخت مکاتبات الکترونیک بین ادارات ثبت اسناد و شهرداری‌ها یک ضرورت است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه ادارات ثبت، اسناد تفکیکی عرصه و آپارتمان‌ها را براساس نقشه‌های موضوع ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و ‌گواهی پایان کار صادره از شهرداری‌ها صادر می‌کنند، ایجاد ادبیات مشترک بین شهرداری، نظام مهندسی و ادارات ثبت اسناد نقش موثری در تسریع ارائه خدمات و در نتیجه کاهش هزینه‌های مردم دارد که این مهم با انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه امکان پذیر است. 

در این دیدار همچنین محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به اینکه اقدامات جزیره‌ای و نبود نگاه بلندمدت یک آفت است، بر لزوم ارتقاء تعاملات شهرداری و ثبت اسناد و املاک تاکید کرد.

انتهای پیام 




لزوم ایجاد بستر مکاتبات الکترونیک بین ثبت اسناد و شهرداری کرمان

منبع: ایـسنا
? لزوم ایجاد بستر مکاتبات الکترونیک بین ثبت اسناد و شهرداری کرمان