لزوم افزایش سواد سلامت افراد جامعه

نذیر کرمان/کرمان یک دکترای آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت گفت: با توجه به شغلم، در بیمارستان‌ها با بیماران مختلفی مواجه می‌شوم که متاسفانه سطح سواد سلامت بسیاری از بیماران پایین است. بنابراین می‌طلبد دستگاه‌های متولی آموزش‌های لازم در راستای افزایش سواد سلامت مردم، از طرق مختلف ارائه دهند. نسرین پورحبیبی در گفت و گو با […]

نذیر کرمان/کرمان یک دکترای آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت گفت: با توجه به شغلم، در بیمارستان‌ها با بیماران مختلفی مواجه می‌شوم که متاسفانه سطح سواد سلامت بسیاری از بیماران پایین است. بنابراین می‌طلبد دستگاه‌های متولی آموزش‌های لازم در راستای افزایش سواد سلامت مردم، از طرق مختلف ارائه دهند.

نسرین پورحبیبی در گفت و گو با نذیر کرمان درباره نقش بانوان در سلامت خانواده و جامعه بیان کرد: مردم باید سواد سلامت خود را بالا ببرند و سواد سلامت با سواد خواندن و نوشتن بسیار متفاوت است.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که برای پایان نامه دکتری خود انجام دادم، مشخص شد بسیاری از مردم با وجود آنکه تحصیلات دیپلم و بالاتر داشتند اما اطلاعات سلامت و بهداشتی لازم را نداشتند.

این دکترای آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت با تاکید برآنکه سطح سواد سلامت افراد مخصوصاً بانوان باید افزایش یابد، اظهار کرد: خانم‌ها نقش محوری را در هر خانواده دارند لذا باید سواد سلامت بانوان بیشتر باشد و اطلاعات بهداشتیِ لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بانوان باید اطلاعات تغذیه‌ای داشته باشند، تصریح کرد: خانم‌ها ضمن تضمین سلامت خودشان، باید بدانند که در سبد غذایی خانواده چه خوراکی‌هایی وجود داشته باشد.

پورحبیبی بیان کرد: باید در مدارس آموزش لازم در زمینه تغذیه سالم و همچنین فعالیت‌های فیزیکی مناسب داده شود و از اهمیت ورزش در سلامتی افراد گفته شود.

این دکترای آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت با اشاره به تحقیقاتی که در خصوص سواد سلامت افراد جامعه صورت گرفته، تصریح کرد: در سال ۹۰ براساس یک تحقیق حدود ۶۰ درصد و در سال ۹۷ حدود ۵۳ درصد جامعه شهری کرمان سواد سلامت لازم را نداشته‌اند.

انتهای پیام




لزوم افزایش سواد سلامت افراد جامعه

منبع: ایـسنا
? لزوم افزایش سواد سلامت افراد جامعه