لزوم اعتماد خانواده ها به تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس

دبیر ستاد پروژه مهر ۱۴۰۰ آموزش و پرورش استان کرمان در راستای فعالیت های کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی پروژه مهر، بر لزوم اعتماد خانواده ها به تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس تاکید کرد. به گزارش فت فتو؛ سید محمد حبیب اللهی گفت: از آنجا که مسیر توسعه […]

دبیر ستاد پروژه مهر ۱۴۰۰ آموزش و پرورش استان کرمان در راستای فعالیت های کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی پروژه مهر، بر لزوم اعتماد خانواده ها به تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس تاکید کرد.

به گزارش فت فتو؛ سید محمد حبیب اللهی گفت: از آنجا که مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می گذرد، برای ساختن فردایی بهتر باید به مدارس توجه شود، موضوع بازگشایی مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که امروز مدرسه، کانون پویایی و توسعه جامعه است.

وی با بیان این که امروز بازگشایی مدارس دغدغه مهم خانواده ها است، گفت: برای بازگشایی مطلوب مدارس سلسله فعالیت هایی را در قالب پروژه مهر با ۷ کارگروه تخصصی، ۱۷ زیرپروژه و ۶۰۵ وظیفه و شاخص تعریف شده و برای سنجش میزان آمادگی مدارس برای بازگشایی، دو مرحله مانور در پایان تیرماه و ۱۵ و ۱۶ شهریور انجام شده تا با شناخت تگناها و کاستی ها و با بسیج همه امکانات برای بازگشایی موثر مدارس اقدام شود.

دبیر ستاد پروژه مهر ۱۴۰۰ آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: آموزش، هم زمان با شروع سال تحصیلی بدون وقفه آغاز  می شود اما در چارچوبی که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می گیرد و ما هم تابع این تصمیم ها هستیم و ضرورت دارد اولیا هم به دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا اعتماد کنند.

حبیب اللهی بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه های ورودی روند خوبی در استان داشته، در ورودی اول ابتدایی بیش از ۹۰ درصد، در ورودی هفتم بیش از ۸۰ درصد و در پایه دهم چون متاثر از بحث هدایت تحصیلی است بیش از ۶۵ درصد دانش آموزان ثبت نام شده اند و ضرورت دارد خانواده ها در خصوص ثبت نام بازماندگان از ثبت نام  اقدام کنند.

وی افزود: تا ۹۸ درصد کتاب های درسی توزیع شده و ثبت سفارش کتب درسی هم در مراحل پایانی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دسترسی دانش آموزان به آموزش های غیرحضوری از طریق اطلس دسترسی آن ها به تجهیزات و ابزار آموزش مجازی معین شده و هر مدیر مدرسه می داند هر کدام از دانش آموزان از چه روشی آموزش ها را دنبال می کنند.

حبیب اللهی تصریح کرد: از جمله الزامات بازگشایی مدارس ایمن سازی افرادی است که با دانش آموزان در ارتباط هستند که بیش از ۷۰ درصد این افراد شامل معلمان، نیروهای بخش خدمات، سرایداران و…واکسینه شده اند، تهویه مناسب کلاس ها، بهسازی و ساخت چشمه های سرویس بهداشتی، واریز سرانه بهداشتی و ارسال پنجمین کاروان لوازم بهداشتی، همچنین توزیع تجهیزات هنرستانی و هماهنگی های بین بخشی با سایر دستگاه ها از جمله اقدامات انجام شده دیگر است و پیش بینی می شود آموزش های حضوری به تدریج از مدارس کم جمعیت شروع شود و کم کم تا مدارس پرجمعیت ادامه یابد.




لزوم اعتماد خانواده ها به تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس

منبع:بــرنا
?
لزوم اعتماد خانواده ها به تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس