قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی در ۸ هکتار از اراضی کشاورزی سیرجان

نذیر کرمان/کرمان دادستان عمومی و انقلاب سیرجان از تخریب هشت هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. مجتبی قدیمی امروز ۱۹ مردادماه در تشریح این خبر افزود: در پی گزارشات واصله از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی […]

نذیر کرمان/کرمان دادستان عمومی و انقلاب سیرجان از تخریب هشت هکتار ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

مجتبی قدیمی امروز ۱۹ مردادماه در تشریح این خبر افزود: در پی گزارشات واصله از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی در مناطق مهدی آباد معین و باسفهرجان با همکاری فرماندهی انتظامی قلع و قمع شدند.

وی از مردم خواست پیش از هرگونه ساخت و ساز، مجوزهای مورد نیاز را از دستگاه‌های مربوطه دریافت کرده و از ساخت بنا در زمین‌های کشاورزی خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان در ادامه به افرادی که نسبت به دریافت مجوز ساخت و ساز اقدام نکنند، هشدار داد و گفت: در اجرای احکام قلع و قمع بناهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، باغی و منابع طبیعی هیچگونه مسامحه‌ای وجود ندارد و با افراد متخلف بصورت قاطع و بدون مماشات برخورد خواهیم کرد.

قدیمی ضمن تشکر از تلاش‌های اخیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان در راستای جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی، اظهار کرد: مردم می‌توانند در جهت مشارکت در حفظ اراضی کشاورزی در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی و یا تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی، مراتب را به ادارات مربوطه و یا دبیرخانه کمیته صیانت از حقوق عامه این دادستانی اطلاع دهند.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که حفاظت از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری وظیفه همه ماست، بیان کرد: سامانه ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام




قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی در ۸ هکتار از اراضی کشاورزی سیرجان

منبع: ایـسنا
? قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی در ۸ هکتار از اراضی کشاورزی سیرجان