قصه ۲۳ دانش آموز شهید کرمان روایت شود

کرمان- وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان شهید هر کدام قصه و دنیایی دارند و روایت این کلاس ۲۳ نفره به همراه معلم شهیده یک تکلیف برای ماست.. به گزارش نذیر کرمان، رضامراد صحرایی ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، اظهار کرد: دشمنان با این اقدام بزدلانه […]

کرمان- وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان شهید هر کدام قصه و دنیایی دارند و روایت این کلاس ۲۳ نفره به همراه معلم شهیده یک تکلیف برای ماست..

به گزارش نذیر کرمان، رضامراد صحرایی ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، اظهار کرد: دشمنان با این اقدام بزدلانه و خبیث می‌خواهند مکتب حاج قاسم را خاموش کنند.

وی افزود: تاکید و توقع ما از دانش آموزان و همکاران این است که مبادا گول آدرس غلط را بخورند.

صحرایی با اشاره به اینکه داعش مسئولیت این حادثه خونین و ترور ناجوانمردانه را پذیرفته است، تصریح کرد: داعش اساس بازی آمریکا و اسرائیل است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همه عصبانیت آمریکا و اسرائیل از حاج قاسم سلیمانی برای این است که داعش را از بین برد.

صحرایی اظهار کرد: سراسر کشور داغدار دانش آموزان کرمان است و قاتل ۲۳ دانش آموز ما در جنایت تروریستی کرمان، آمریکا و اسرائیل است.

وی افزود: هر کسی در هر جایی از این دو حمایت کند، دستش به خون دانش آموزان ما آغشته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تقاص تک تک خون شهدا گرفته می‌شود، افزود: نور این شهدا خاموش شدنی نیست.

صحرایی بیان کرد: مردم ایران خود را به قبور این شهدا خواهند رساند و از آنها برات خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: استکبار بداند همانطور که نتوانستند نور امام را خاموش کنند این نورها سلسله جنبان همان است و خاموش نشدنی هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما از این راه که راه خوبی‌هاست دست بر نمی‌داریم و اگر دست برداریم باخته‌ایم.

صحرایی اظهار کرد: اختلاف مایه پسرفت است، ما باید یادمان باشد دشمن را خوب بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه باخت در نسل سلیمانی‌ها راه ندارد، تصریح کرد: ما از رفتن به این راه دست نخواهیم کشید.

صحرایی با اشاره به ۲۳ نوجوان اسیر دوران دفاع مقدس که تسلیم صدام نشدند، تاکید کرد: این ۲۳ نفر را هم باید روایت شوند.

وی افزود: این دانش آموزان شهید هر کدام قصه و دنیایی دارند و روایت این کلاس ۲۳ نفره به همراه معلم شهیده یک تکلیف برای ماست که باید به صورت جدی دنبال کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به فضل الهی سلسله مدارس حاج قاسم را خواهیم ساخت تا بر تارک پرافتخار این استان بدرخشند.

صحرایی اظهار کرد: نسل حاج قاسم را از این ۲۳ نفر تا ۱۶ میلیون دانش آموز دیگر پرورش خواهیم داد.

وی گفت: مکتب حاج قاسم به قله تربیتی ما تبدیل شده است، مکتبی که کلیدواژه آن عشق به صلح، آرامش و آسایش مردم و عشق به خوبی‌ها است.

صحرایی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در راستای ترویج مکتب حاج قاسم بیان کرد: روح حاج قاسم در یکایک مدرسه‌ها نظاره‌گر است و پیام حاج قاسم یک صدا ایران بود.

وی با اشاره به اینکه سیلی دانش آموزان در روز ۱۳ آبان بر صورت استکبار فراموش نشدنی بود و همه را حیرت زده کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مدارس کشور در ۷ دی ماه بیان کرد: ۷۳۰ مراسم باشکوه برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حاج قاسم امروز نه به ایران و شیعیان که به همه آزادگان جهان تعلق دارد و کلاس درس او از کرمان آغاز شده اما در کرمان نخواهد ماند.

وی افزود: معلم نسل سلیمانی فائزه رحیمی و دانش آموزانی است که در این کلاس شهید شدند، راه جدیدی باز کردند و اینها نسل ظهور هستند.

صحرایی با اشاره به ساخت سرود فرزندان حاج قاسم گفت: این سرود انقلابی که دانش آموزان در مدرسه‌ها اجرا کردند نشان داد مکتب حاج قاسم در کلاس‌های درس در همه سلیقه‌ها جاری و ساری است.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز در مدارس کل کشور افزود: اکنون رفیق شهیدم بر زبان تک تک دانش آموزان نشسته و دست‌گیر تک تک ما خواهد بود.

صحرایی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم نام و یاد این شهدا فراموش شود، اظهار کرد: اگر امروز چشم بصیرت و گوش شنوا داشته باشیم، این شهدا از ما می‌خواهند راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه بدهیم.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به وضعیت جانبازان این حادثه تروریستی کوتاهی نخواهیم کرد، گفت: همانطور که کرمان تربت‌خانه کربلا است، گلزار شهدای کرمان نیز همانند کربلا شده است.

کد خبر ۵۹۸۸۸۴۸




قصه ۲۳ دانش آموز شهید کرمان روایت شود

منبع: مــهر
? قصه ۲۳ دانش آموز شهید کرمان روایت شود