قاسم سلیمانی با تحقیر نظام سلطه انتقام خود را گرفت

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در گردهمایی بانوان فاطمی با بیان اینکه محاسبات قاسم سلیمانی نظام سلطه را حیرت زده کرد، تصریح کرد: قاسم سلیمانی با تحقیر نظام سلطه انتقام خودش را گرفته بود به گزارش فت فتو از کرمان حشمت‌الله قنبری از اساتید حوزه و دانشگاه امروز ۱۳ دی ماه در گردهمایی بانوان فاطمی […]

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در گردهمایی بانوان فاطمی با بیان اینکه محاسبات قاسم سلیمانی نظام سلطه را حیرت زده کرد، تصریح کرد: قاسم سلیمانی با تحقیر نظام سلطه انتقام خودش را گرفته بود

به گزارش فت فتو از کرمان حشمت‌الله قنبری از اساتید حوزه و دانشگاه امروز ۱۳ دی ماه در گردهمایی بانوان فاطمی که به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی در مصلی امام علی(ع) کرمان برگزار شد بیان کرد: دو سال پیش مردی از تبار صالحان به جوار الهی پرکشید که نام او به یک هویت معنادار و یک فیض در جریان تبدیل شد و هر چه از روز شهادت او فاصله می‌گیریم، زنده بودنش ملموس‌تر است و نام، یاد و عکس او نه خسته کننده و نه فرسودگی پذیر است.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی مالک اشتر ولایت و مالک اشتر انقلاب اسلامی است، به بیان ویژگی‌های مشترک مالک اشتر نخعی و سردار سلیمانی پرداخت و افزود: مالک اشتر در حیات اسلام در کنار امیرالمومنین علی(ع) شخصیتی استثنائی و جامع‌الابعاد بود.

قنبری تصریح کرد: اساس راه و مکتب امام علی(ع) خلاق و با نشاط بر گستره زمان جاریست و پیوسته قدرت مالک پروری دارد و این تفاوت مبنایی بین مکتب اسلام و سایر مکاتب است.

وی در ادامه به گذری بر شخصیت شهید سلیمانی و مالک اشتر پرداخت و گفت: وجه اول اشتراک آن‌ها این بود که آدم‌های خوبی بودند و در زندگی آنها آدمیت معنا پیدا می‌کرد. مالک اشتر در بین یاران علی از نظر اخلاق اول بود. او مرد میدان عمل بود و سیاست برمبنای تقوا را جامه عمل پوشاند و این موارد باید به یک جریان تربیتی درست در جامعه تبدیل شود.

قنبری با بیان اینکه هیبت مالک اشتر در به زیر کشیدن صولت بنی‌امیه به حدی است که مردم کوفه و مدینه در کنار مالک احساس آرامش می‌کردند، تصریح کرد: ویژگی‌های برخاسته از این مکتب تربیتی، قاسم سلیمانی را تربیت می‌کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ویژگی دیگر مالک‌اشتر و حاج قاسم این بود که به دشمن پشت نمی‌کنند بلکه در قلب دشمن سنگرسازی می‌کنند و اگر اطراف قلمرو حضور او را محاصره کنند، در درون حلقه محاصره وارد می‌شود و این از ویژگی‌های فرمانده مطلوب علی است.

وی با بیان اینکه آماده باش دائم در زمان خوف حمله، نهراسیدن از ضربه‌ها و مرعوب نشدن در برابر فراوانی دشمن و امکاناتی که در اختیار او است از دیگر ویژگی‌های مشترک مالک اشتر و حاج قاسم است بیان کرد: مالک در برابر اهل گناه و بدکاران از شعله آتش سوزنده‌تر بود و این بارزترین وجه تفاوت جهاد او با بقیه است.

قنبری با بیان اینکه مالک هیچ اقدامی انجام نمی‌داد جز به امر علی و به موقعیتی رسید که عملش امامی بود، تصریح کرد: این ویژگی حاج قاسم سلیمانی نیز بود. در طول سال‌های پس از انقلاب، شخصیتی جز قاسم سلیمانی نداشتیم که به این اندازه قلب ولایت را در تسخیر خود قرار دهد و همانطور که اگر روح علی در مالک نبود این قدرت اعجاز را نداشت، اگر روح سیدعلی هم در قاسم نبود محور مقاومت اسلامی اینگونه عزت و عظمت پیدا نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه مالک در برابر دشمن دچار سستی نمی‌شود، ادامه داد: محاسبات قاسم سلیمانی نظام سلطه را حیرت زده کرد. آنها نامه می‌فرستادند اما او باز نمی‌کرد. قاسم سلیمانی با تحقیر نظام سلطه انتقام خودش را گرفته بود و کار آن‌ها اوج ذلت و حسرت بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهید سلیمانی جامع شهدا است و همه را در پنجه خود آورد. شهادت او امت اسلامی و جریان انسانیت را داغدار کرد اما نظام سلطه و تتمه اندیشه‌های بنی‌امیه در شهادت حاج قاسم سلیمانی جشن گرفتند. ملکوت قاسم سلیمانی متفاوت بود و حیف بود که اینگونه به شهادت نرسد.

 

انتهای پیام




قاسم سلیمانی با تحقیر نظام سلطه انتقام خود را گرفت

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? قاسم سلیمانی با تحقیر نظام سلطه انتقام خود را گرفت