قائم مقام کمیته امداد: ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی در کشور مصوب شد

کرمان – فت فتو – قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات در سال ۱۴۰۱ برای کارآفرینی و اشتغالزایی مصوب شده که پیش بینی می شود از این محل ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود. به گزارش فت فتو، مصطفی خاکسار قهرودی روز یکشنبه در آیین […]

کرمان – فت فتو – قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات در سال ۱۴۰۱ برای کارآفرینی و اشتغالزایی مصوب شده که پیش بینی می شود از این محل ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود.

به گزارش فت فتو، مصطفی خاکسار قهرودی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به خدمات مختلف این نهاد افزود: ۷۵۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو و چهار هزار دانش آموز نخبه مورد حمایت و پشتیبانی و تحت پوشش خدمات علمی و فنی و آموزشی کمیته امداد هستند.

وی تصریح کرد: بودجه امسال نسبت به سال ۹۴ افزایش ۱۰ برابری داشته است و همه دولت ها فاقد از نگاه سیاسی حامی خدمت به محرومین بوده اند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: باید بهتر بگوییم که ما مسئولان کمیته امداد تحت پوشش دعای خیر محرومین هستیم که به سبب همین دعاهای خیر بالاهای زیادی از مملکت دفع شده است.

وی تاکید کرد: دومین نهاد تاسیس شده در انقلاب اسلامی کمیته امداد به دستور امام راحل بود که نشان دهنده توجه ایشان به محرومین از ابتدای انقلاب است.

خاکسار قهرودی ادامه داد: تاسیس کمیته امداد خط و مسیری را برای نظام جمهوری اسلامی ترسیم کرد که این نظام برای همیشه باید بپیماید و همه دستگاه ها باید به این موضوع مهم توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) طلایه دار و پرچمدار خدمت به محرومین است اظهار داشت: البته این خدمات مرهون همکاری و زحمات همه مسئولان در نهادها و دستگاه های کشور است.

۸۰۰ شبکه خیرین مردمی در کشور فعالیت دارد

 قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به حضور خیرین برای کمک به محرومین در سراسر کشور بیان کرد: طبق اظهارات یکی از خیرین هم اکنون ۸۰۰ شبکه مردمی تعداد ۱۸۸ هزار یتیم را در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره زیر پوشش و حمایت دارند.

وی تصریح کرد: خیرین حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کار خیر در کشور انجام می دهند که باید در برابر آنها سر تعظیم فرو آورد و دست و پای آنها را بوسید.

خاکسار قهرودی با اشاره به زحمات مدیر کل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) سابق کرمان از وی تقدیر به عمل آورد و مدیر جدید را از افراد با تجریه و متعلق به بدنه این نهاد دانست.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در طول ۶ سال حضور خود در این استان سعی کردم به توانمندی های همه جانبه خانواده ها کمک کنیم و رفاه و خوشحالی را به خانواده کمیته امداد در کرمان هدیه کنیم.

یحیی صادقی با اشاره به نگاه جامع به اشتغال اعضای کمیته امداد افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۵ هزار شغل در استان کرمان ایجاد شد که ۱۵ هزار آن مربوط به این نهاد بود و طبق رصد های انجام شده، بالای ۹۲ درصد از این اشتغال اصالت دارد.

وی تصریح کرد: توجه به دانشجویان و دانش آموزان و افراد نخبه را در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر ۴۰۰ فرزند نخبه تحت حمایت کمیته امداد در استان کرمان شناسایی شده اند.

صادقی اظهار داشت: در بحث مشارکت خیرین و مردمی، از میزان ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۵، به ۶۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، جمعی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در محل تالار برق کرمان برگزار شد و از زحمایت شش ساله یحیی صادقی تجلیل و ناصر عسکری نژاد به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان معرفی شد.




قائم مقام کمیته امداد: ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی در کشور مصوب شد

منبع: ایرنـا
? قائم مقام کمیته امداد: ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی در کشور مصوب شد