فرصت خوبی برای صادرات به لبنان داریم

نذیر کرمان/کرمان مسئول شعبه سازمان تجارت ایران در لبنان با اشاره به اینکه اگر واسطه‌ها حذف شوند، فرصت خوبی برای صادرات به لبنان داریم، گفت: اعتماد به کالای ایرانی و حلال بودن محصولات از نمونه‌های مورد توجه لبنانی‌ها است و ۷۰ درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند. محمدرضازاده امروز ۲۶ تیرماه در جلسه کارگروه توسعه […]

نذیر کرمان/کرمان مسئول شعبه سازمان تجارت ایران در لبنان با اشاره به اینکه اگر واسطه‌ها حذف شوند، فرصت خوبی برای صادرات به لبنان داریم، گفت: اعتماد به کالای ایرانی و حلال بودن محصولات از نمونه‌های مورد توجه لبنانی‌ها است و ۷۰ درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند.

محمدرضازاده امروز ۲۶ تیرماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار کرد: به نظر می‌رسد لبنان دو همسایه بیشتر ندارد اما به لحاظ دریایی با ۲۲ کشور همسایه است که شاید فرصتی برای ما باشد زیرا مسیری برای ترانزیت کالا ایجاد می‌کند.

وی افزود: لبنان در ۲۰ سال گذشته روند صادرات رو به رشدی داشته (به جز دوران کرونا) و سال گذشته دوباره بازگشت داشت.

محمدرضازاده با بیان اینکه همه کشورها کمتر از ۱۰ درصد در بازار لبنان سهم دارند، تصریح کرد: سوخت و مواد معدنی عمده کالاهای وارداتی لبنان است؛ بعد محصولات شیمیایی و رتبه سوم مربوط به جواهرات است که در کرمان می‌تواند پایگاه داشته و به ویژه در فیروزه و روی آن کار کرد و ماشین آلات و خودرو در رده‌های بعدی واردات لبنان بوده است.

مسئول شعبه سازمان تجارت ایران در لبنان گفت: صادرات ایران به لبنان بین ۲۰ تا ۶۰ میلیون دلار سالیانه بوده، بعد از یک کاهش شدید، مجددا سال قبل به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسید. اما عدد واقعی بیش از این است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل ما تغییر منشاء است که در آمار لحاظ نمی‌شود در حالی که  کالا از ایران به لبنان صادر شده، گفت: صادرات ما به لبنان قابلیت افزایش به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار را دارد.

محمدرضازاده با اشاره به اینکه اگر واسطه‌ها حذف شوند، فرصت خوبی برای صادرات به لبنان داریم، افزود: اعتماد به کالای ایرانی و حلال بودن محصولات از نمونه‌های مورد توجه لبنانی‌ها است و ۷۰ درصد جعیت این کشور مسلمان هستند.

وی در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: اینکه خط مستقیم کشتیرانی نداریم، تبلیغات ناکافی و … از نقاط ضعف در زمینه توسعه صادرات به لبنان است.

مسئول شعبه سازمان تجارت ایران در لبنان گفت: ایجاد و استقرار شرکت مدیریت صادرات، ایجاد انبار توزیع کالای ایرانی در بیروت، ایجاد مرکز تجاری، ایجاد کنسرسیوم صادراتی، توید مشترک برای صادرات به کشورهای دارای مواقفقنامه تجارت آزاد با لبنان و … از جمله راهکارهای ورود به بازار لبنان است.

انتهای پیام




فرصت خوبی برای صادرات به لبنان داریم

منبع: ایـسنا
? فرصت خوبی برای صادرات به لبنان داریم