فردگرایی، زمینه‌ساز اختلالات روانی است

نذیر کرمان/کرمان مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در همه دنیا اختلالات روانی روند صعودی دارد زیرا در دنیای صنعتی، فردگرایی افزایش پیدا می‌کند و افزایش استفاده از فضای مجازی و … باعث افزایش اختلالات روانی در دنیا شده است. علی بهرام نژاد پیش از ظهر امروز ۲۴ مهرماه در نشست خبری […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در همه دنیا اختلالات روانی روند صعودی دارد زیرا در دنیای صنعتی، فردگرایی افزایش پیدا می‌کند و افزایش استفاده از فضای مجازی و … باعث افزایش اختلالات روانی در دنیا شده است.

علی بهرام نژاد پیش از ظهر امروز ۲۴ مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان اظهار کرد: دانش سلامت روانی یک دانش جوان است زیرا در گذشته بیماری‌های عفونی در اولویت بوده و بعد از آن سلامت روان.

او با بیان این مطلب که سال ۱۳۷۵ پایه سلامت روان در کشور گذاشته شده، تصریح کرد: ایران جزء سه کشور پیشرو در منطقه مدیترانه شرقی و آفریقا در حوزه سلامت روان است.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان کسب مهارت‌های زندگی را از الزامات پیشگیری بیماری‌های روانی دانست و بیان کرد: متاسفانه استقبال مردم بعد از ابتلا به بیماری کرونا برای دریافت مشاوره‌های روانشناختی به دلیل ترس از برچسب خوردن کم بوده و فقط حدود ۳۰ درصد آنها با ما همکاری کردند.

او عنوان کرد: میانگین شیوع اختلالات روانی در جمعیت بالای ۱۵ سال استان کرمان حدود ۲۳ درصد و در کودکان ۲۱ درصد است و میزان شیوع اختلالات بعد از کرونا روند افزایشی داشته است.

بهرامی ادامه داد: در همه دنیا اختلالات روانی روند صعودی دارد زیرا در دنیای صنعتی، فردگرایی افزایش پیدا می‌کند و افزایش استفاده از فضای مجازی و … باعث افزایش اختلالات روانی در دنیا شده است.

او با بیان این مطلب که بحران‌های اقتصادی بر سلامت روان تاثیر می‌گذارد، عنوان کرد: اختلالات بین فردی، افسردگی، مسائل مربوط به شکست‌های عاطفی و مشکلات اقتصادی به ترتیب از علل خودکشی‌ها است.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان تصریح کرد: در صورت تکمیل استخدامی‌ها، تا پایان سال همه مناطق روستایی و شهری تحت پوشش خدمات روانشناسی قرار می‌گیرند. 

انتهای پیام




فردگرایی، زمینه‌ساز اختلالات روانی است

منبع: ایـسنا
? فردگرایی، زمینه‌ساز اختلالات روانی است