عملکرد خوب در طرح مردمی ۱ میلیارد درخت جنوب کرمان

رئیس منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طرح‌های آبخیزداری آرامش را برای زندگی‌مردم فراهم می‌کند و اگر این طرح در کشور به‌درستی انجام‌شود، تضمین‌کننده امنیت زیستی و غذایی در کشور می‌شود. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ عباسعلی نوبخت رئیس‌ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه به جنوب‌کرمان در […]



رئیس منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طرح‌های آبخیزداری آرامش را برای زندگی‌مردم فراهم می‌کند و اگر این طرح در کشور به‌درستی انجام‌شود، تضمین‌کننده امنیت زیستی و غذایی در کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ عباسعلی نوبخت رئیس‌ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه به جنوب‌کرمان در شهرستان جیرفت با‌ اظهار رضایت از اجرای طرح مردمی کاشت ۱ میلیارد درخت، گفت: خوشبختانه استان کرمان در این عرصه خوب عمل کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح سالانه ۵ میلیون‌اصله نهال باید در استان کرمان تولید شود، گفت: با‌توجه به وجود دو اداره‌کل منابع طبیعی، این‌ میزان به کاشت ۱۰ و نیم میلیون اصله نهال می‌رسد که ظرفیت این استان به مدت چهار سال، تولید ۴۲ میلیون اصله نهال است. 

 
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بازدید از نهالستان‌های کرمان و جیرفت با ابراز خرسندی از تولید نهال مورد نیاز برای طرح مردمی کاشت ۱ میلیارد نهال در استان کرمان، افزود: همکاران ما در استان کرمان طی سال ۱۴۰۲ توانستند با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود‌ داشته به بهترین شکل در نهالستان‌های منابع طبیعی و ظرفیت بخش خصوصی را تقویت کنند. 
 
وی افزود: در استان کرمان با همکاری دو اداره‌کل منابع طبیعی و همدلی مردم و مسئولان در زمینه طرح‌مردمی کاشت ۱ میلیارد درخت به بهترین شکل تحقق پیدا کرد.
 
وی ضمن‌ تشکر از اصحاب رسانه از همکاری بسیج، سپاه، جمعیت جوانان هلال‌احمر و آموزش‌و‌پرورش که در این‌استان از ظرفیت خود برای طرح ملی ۱ میلیارد نهال به بهترین‌نحو استفاده کردند، گفت: طرح‌های آبخیزداری آرامشی را برای زندگی مردم فراهم خواهد کرد، به‌طوری که سال‌گذشته سیلی که در چابهار رخ‌داد با توجه به دیواره‌ای که ایجاد کردیم از خسارت گسترده به ۹ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۳۰ روستا جلوگیری‌ شد.
 
وی افزود: اگر آبخیزداری در کشور به درستی انجام‌شود تضمین‌کننده امنیت‌‌زیستی و غذایی در‌کشور می‌شود و وزیر جهاد‌کشاورزی هم براجرای پروژه‌های آبخیزداری تاکید فراوان دارد.
 
عباسعلی نوبخت گفت: سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری این‌توان را داشت تا در قالب برنامه هفتم توسعه ۴۰ میلیون هکتار عرصه‌های باقی‌مانده از ۹۰ میلیون هکتار را در مدت زمان پنج سال در کشور عملیاتی کند که براساس برنامه سهم‌ ما ۲۰ میلیون هکتار شد که در مدت زمان ۵ سال باید آن‌ها را عملیاتی کنیم. 
شایان ذکر است در سفر رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نهالستان‌ گونه‌های سردسیری گیشیگان جبالبارز شمالی، پروژه جنگل‌کاری تل‌سیاه جیرفت، از نهالکاری سبزه‌گزی عنبرآباد، جنگل کاری بهادر‌آباد، بادشکن‌زنده در‌حاشیه نودژ، نهال‌کاری آباد بی‌بی منوجان بازدید به‌عمل‌ آمد.
 
منبع / پایگاه تحلیلی خبری دقیانوس 
انتهای خبر / فلاح 


عملکرد خوب در طرح مردمی ۱ میلیارد درخت جنوب کرمان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? عملکرد خوب در طرح مردمی ۱ میلیارد درخت جنوب کرمان