علل سکوت صاحبان نفوذ و قدرت در برابر دفاع از حق، از نگاه امام جمعه کرمان

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با طرح این سوال که چرا افرادی که نفوذ، قدرت، موقعیت و جایگاه اجتماعی دارند از حق دفاع نمی کنند؟ گفت: طبق متون دینی “رفاه زدگی” یکی از این علل است زیرا وقتی فرد بداند که اگر از حق دفاع کند همه عوامل رفاهیش […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با طرح این سوال که چرا افرادی که نفوذ، قدرت، موقعیت و جایگاه اجتماعی دارند از حق دفاع نمی کنند؟ گفت: طبق متون دینی “رفاه زدگی” یکی از این علل است زیرا وقتی فرد بداند که اگر از حق دفاع کند همه عوامل رفاهیش از بین می رود، سکوت اختیار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز دهم شهریورماه در خطبه های وحدت بخش نماز جمعه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و با اشاره به قیام های متعدد بعد از واقعه عاشورا در ادامه با طرح این سوال که چرا افرادی که نفوذ، قدرت، موقعیت و جایگاه اجتماعی دارند از حق دفاع نمی کنند؟ گفت: ترس، تفاوت مبنای خواص با مبنای امام جامعه، همفکر نبودن با تطبیق امام جامعه و بی توجهی به مصداق امام جامعه، را از دیگر علل سکوت صاحبان قدرت و نفوذ برای دفاع از حق است. تاریخ نشان داده که هر یک از این علت ها، باعث فاصله دادن جماعتی از امام جامعه شده است.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: افرادی که به نام اسلام (بنی عباسیان و بنی امیه) در طول تاریخ اسلام به قدرت رسیدند و خلاف اسلام عمل کردند، دچار مشکلات بزرگی شده و نتوانستند خودشان را از این مشکلات نجات دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه های دوم نماز جمعه ضمن گرامیداشت ایام هفته پیشرو اظهار کرد: مشارکت در سال های اخیر در کشور به خوبی پیشرفت کرده است.

او جایگاه مردم در تعاون و مشارکت را ویژه دانست و در ادامه عنوان کرد: بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از دستاوردهای بزرگ نظام است. هم‌چنین پیوستن ایران به دو پیمان مهم بین المللی در بخش اقتصاد نشان داد که سلاح دشمنان در انزوای جمهوری اسلامی به سنگ خورده است و ایران در پیمان های مهم حضور دارد و مورد پذیرش است.

امام جمعه کرمان با اشاره به بیانات راهبردی مقام معظم رهبری در هفته دولت اظهار کرد: کلمه به کلمه این فرمایشات باید توسط دولتمردان، مردم و خواص جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: دولت در عرصه های مختلف توفیق دارد و دولتی انقلابی است و نگاه کار شبانه روزی برای ملت توسط رییس جمهور و همکارانشان، نگاه دینی است.

او در ادامه با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: این روزها شاهد هستیم میلیون ها نفر، تلاش می کنند تا در این راهپیمایی بزرگ حضور داشته باشند و خود را به این اقیانوس پهناور وصل کنند.

امام جمعه کرمان افزود: راهپیمایی اربعین جریانی مردمی است و در طول تاریخ مردم پرچم عزای امام حسین(ع) را در سخت ترین شرایط برافراشتند و هر حرکت مردمی پیروز است.

انتهای پیام




علل سکوت صاحبان نفوذ و قدرت در برابر دفاع از حق، از نگاه امام جمعه کرمان

منبع: ایـسنا
? علل سکوت صاحبان نفوذ و قدرت در برابر دفاع از حق، از نگاه امام جمعه کرمان