طلاب و روحانیون در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارند

قائم‌ مقام حوزه‌های علمیه کشور گفت: روحانیون با تشریح مسائل دینی برای مردم نقش مهمی در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی دارند.  به گزارش فت فتو از جیرفت، حجت‌الاسلام ملکی امروز در مراسم غرس نهال در حوزه علمیه جیرفت، ضمن تاکید بر اهمیت درخت و درختکاری اظهار داشت: با توجه به اینکه منابع طبیعی […]


قائم‌ مقام حوزه‌های علمیه کشور گفت: روحانیون با تشریح مسائل دینی برای مردم نقش مهمی در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی دارند.

 به گزارش فت فتو از جیرفت، حجت‌الاسلام ملکی امروز در مراسم غرس نهال در حوزه علمیه جیرفت، ضمن تاکید بر اهمیت درخت و درختکاری اظهار داشت: با توجه به اینکه منابع طبیعی شامل آب، خاک و درختان و گیاهان می‌شود یکی از مؤلفه‌های اصلی حیات و زندگی بشر است و در آیات قرآن و احادیث به این امر مهم اشاره‌ شده است.

وی افزود: روحانیون با تشریح مسائل دینی برای مردم نقش مهمی در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی دارند.

قائم‌ مقام حوزه‌های علمیه کشور افزود: طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت در سطح ملی یک اقدام بسیار ارزنده است و روحانیون و طلاب نیز با مشارکت همه‌جانبه باید نقش موثری در پیشبرد اهداف این طرح ایفا کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، گفت: روحانیت در ترویج این امر مقدس و باارزش نقش مهم و اساسی دارند.

 قاسم رحیمی‌نیا افزود: در راستای طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت طی ۴ سال، ۱۶ میلیون اصله نهال در جنوب کرمان، تولید و در عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی مستعد کاشته می‌شود که سعی داریم این میزان را افزایش دهیم.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزایش سرانه پوشش گیاهی، مبارزه با فرسایش خاک، بهبود معیشت ساکنان و جوامع محلی، کاهش آلودگی‌های هوا، مدیریت و ذخیره آب‌های زیرزمینی را برخی از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





طلاب و روحانیون در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارند

منبع: فــارس
? طلاب و روحانیون در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارند