طرح فرزندآوری با محوریت مقابله با آسیب های اجتماعی در جیرفت آغاز شد

جیرفت – فت فتو – طرح فرزندآوری با محوریت مقابله با آسیب های اجتماعی در خانواده همراه با نمایشگاه جنبی آثار هنرمندان هنرهای تجسمی و صنایع دستی توسط موسسه فرهنگی هنری عتیق پارسه هاتف ساردو در محل پارک ولیعصر (عجج) جیرفت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان آغاز شد. به گزارش فت […]

جیرفت – فت فتو – طرح فرزندآوری با محوریت مقابله با آسیب های اجتماعی در خانواده همراه با نمایشگاه جنبی آثار هنرمندان هنرهای تجسمی و صنایع دستی توسط موسسه فرهنگی هنری عتیق پارسه هاتف ساردو در محل پارک ولیعصر (عجج) جیرفت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان آغاز شد.

به گزارش فت فتو، مسئول برگزاری این طرح شامگاه یکشنبه در این آئین اظهار داشت: در این برنامه غرفه های تخصصی و مشاوره ای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با عنوان جوانی جمعیت با ارائه کلیپ های آموزشی و بروشور نسبت به آگاهی شهروندان از عواقب پیری جمعیت می پردازند.

محمود مجاز افزود: همچنین غرفه های مشاوره ای بهزیستی جیرفت تحت عنوان مقابله با آسیب های اجتماعی مشغول هستند.

وی ادامه داد: اجرای هنرمندان حوزه تئاتر در مبحث فرزند آوری و جوانی جمعیت و تاثیر داشتن فرزند و چندفرزندی بر روحیه خانواده از دیگر برنامه های موسسه می باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از حمایت طرح های پژوهشی افزایش جمعیت و فرزندآوری خبر داد و گفت: این طرح ها در زمینه مالی و تصویب طرح ها حمایت می شوند.

هدیه عسکر پور افزایش جمعیت و فرزندآوری را یکی از مسایل مهم پیش روی کشور عنوان کرد و گفت: طرح های پژوهشی افزایش جمعیت و فرزندآوری بدون مطرح شدن در شورای پژوهشی تصویب و در در بخش مالی حمایت می شوند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزایش میانگین سنی جامعه را زنگ خطری دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال های اخیر بر اساس شرایط کشور تاکید زیادی در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری داشته اند که این موضوع نشان از اهمیت این بخش است.

عسکرپور تاکید کرد: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از تمامی ظرفیت خود در بخش طرح های تحقیقاتی از طرح های افزایش جمعیت و فرزندآوری حمایت می کند.

وی ادامه داد: طرح های تحقیقاتی در زمینه افزایش جمعیت نقش مهمی در ریل گذاری سیاست ها و فرهنگ سازی این بخش دارد از این رو اعضای هیات علمی و جامعه دانشگاهی در این زمینه مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدام در مسیر ایران جوان و سالم، تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به طرح های تحقیقاتی افزایش جمعیت در این معاونت اشاره کرد و گفت: سه طرح تحقیقاتی در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری در این معاونت تصویب شده است.

وی عناوین طرح های تحقیقاتی این معاونت را در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری را شامل فرزندآوری و افزایش جمعیت از دیدگاه قرآن کریم، بررسی نگرش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در زمینه جمعیت و فرزند آوری و عوامل پیش بینی کننده مهارت فرزندپروری بر اساس سازه های مدل فرآیند عمل بهداشتی در مادران جیرفت و کرمان اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت فناوران هفت اقلیم فالیز از ایجاد سامانه هوشمند کشاورزی گفت: با استفاده از فضای مجازی و اینترنت در قالب نرم افزاری با کاربری بسیار ساده (سامانه هوشمند فالیزنت )برای عموم افراد جامعه در  فضایی ایمن و تخصصی زمینه را برای معرفی کشاورزان و فعالان این بخش جهت معرفی محصولات تولیدی خود در  بازارهای داخلی  و خارجی و همچنین دسترسی سریع به کالا، مشتری، خدمات و …را مهیا ساخته است.

 امیرحسین نادری افزود: کارشناسان ما با ارائه کارت هوشمند و همکاری در  برندسازی محصولات در استفاده  تولید کنندگان (زراعت باغبانی و گلخانه داران، دام، طیور و شیلات) و فعالان این بخش(حمل و نقل، صنایع بسته بندی، سردخانه دارن ) را پشتیبانی و همراهی خواهند کرد.

وی هدف از راه اندازی این سامانه را معرفی کشاورز و محصولات کشاورزی به بازارهای جهانی برشمرد و گفت: در این نرم افزار کشاورز به بازار هدف معرفی و بازارهدف از ظرفیت های کشاورزی منطقه جنوب کرمان مطلع می شود.




طرح فرزندآوری با محوریت مقابله با آسیب های اجتماعی در جیرفت آغاز شد

منبع: ایرنـا
? طرح فرزندآوری با محوریت مقابله با آسیب های اجتماعی در جیرفت آغاز شد