طرح‌های صنعتی استان کرمان باید مجوز زیست محیطی داشته باشند

کرمان- استاندار کرمان گفت: استان کرمان دارای ظرفیت‌های معدنی زیادی است و باید از این ظرفیت به نفع استان استفاده و نگاه مثبت را برای رفع مشکلات اقتصادی استان به کار گرفت. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، نشست بررسی طرح‌های معدنی و اقتصادی استان با حضور استاندار کرمان، معاونان […]

کرمان- استاندار کرمان گفت: استان کرمان دارای ظرفیت‌های معدنی زیادی است و باید از این ظرفیت به نفع استان استفاده و نگاه مثبت را برای رفع مشکلات اقتصادی استان به کار گرفت.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، نشست بررسی طرح‌های معدنی و اقتصادی استان با حضور استاندار کرمان، معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار، مدیران کل صمت شمال و جنوب، محیط زیست، راه و شهرسازی و دیگر اعضای کارگروه اقتصادی و معدنی استان برگزار شد.

استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان گفت: طرح‌هایی که به دلیل مسائل زیست محیطی متوقف مانده‌اند را با رفع مشکل، به سرعت پیشرفت و راه‌اندازی آنها کمک کنیم.

فداکار افزود: طرح‌ها و محدوده‌های معدنی نیز که سال‌ها بلاتکلیف مانده و هیچ عملیاتی روی آنها صورت نگرفته و به دلایل مختلف شرکت کار را رها کرده است را بررسی و با مطالعات و ارزیابی‌ها مجدد بروز شوند.

استاندار کرمان، رعایت حریم شهرها و مسائل زیست محیطی در طرح‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیاز است پروژه‌ها براساس فناوری‌های جدید که ضرر کمتری برای محیط زیست داشته باشد، پیش بروند.

فداکار عنوان کرد: نباید طرح‌های توسعه‌ای متوقف شود، چون استان ما معدنی است و سرمایه‌گذاری در این زمینه به نفع استان است، چندین هزار اشتغال را می‌توان در حوزه صنعت و معدن در این مناطق ایجاد کرد.

در این جلسه مقرر شد تا بدون اخذ مجوزهای زیست محیطی هیچ طرح صنعتی در استان احداث نشود، طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام بازنگری مجدد شده و اصلاح حریم پروژه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

همچنین مقرر شد تا پروژه‌هایی که کمتر از ده درصد فیزیکی پیشرفت داشته‌اند در اختیار محیط زیست استان قرار گرفته و اقدامات کامل و لازم در مورد آنها انجام شود.

در خصوص سایر طرح‌های بلاتکلیف نیز کمیته‌ای تخصصی با حضور اعضا و دستگاه‌های متولی تشکیل و مشکلات اعلام شود.

کد خبر ۵۹۵۱۱۰۷




طرح‌های صنعتی استان کرمان باید مجوز زیست محیطی داشته باشند

منبع: مــهر
? طرح‌های صنعتی استان کرمان باید مجوز زیست محیطی داشته باشند