طراوت و خلاقیت در ۸۰ سالگی

هنرمند خودآموخته سیرجانی با ۸۰ سال سن و ۶۵ سال سابقه هنری هنوز هم در منزل خود به خلق آثار سفالی و گلی در قالب مجسمه‌ها می‌پردازد و در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کند. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ بهروز بهروزیان هنرمند سیرجانی در ساخت مجسمه‌های گلی و سفالی توانسته در سال بیش […]

هنرمند خودآموخته سیرجانی با ۸۰ سال سن و ۶۵ سال سابقه هنری هنوز هم در منزل خود به خلق آثار سفالی و گلی در قالب مجسمه‌ها می‌پردازد و در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ بهروز بهروزیان هنرمند سیرجانی در ساخت مجسمه‌های گلی و سفالی توانسته در سال بیش از یکصد اثر را با استفاده از ذهن خود در شکل‌های مختلف با گل‌ولای از خاک رس بسازد و به مردم و جامعه هنری عرضه کند.

 
 بهروزیان در گفتگویی می‌گوید: هنرمندان خودآموخته، کشف خلاقیت در افراد و حفظ و نگهداری آن برای آیندگان را دارند و اینها خودآموختگان، هنرمندان خودجوش و خودانگیخته‌ای هستند که آموزش‌های مرسوم هنری را ندیده، تکنیک‌ها و سبک‌های هنری را نمی‌شناسند، سرمشق و الگویی بیرون از خود ندارند و حتی هنرشان را همچون زندگی نزد خود آموخته‌اند.
 

هنر ابزاری برای تلطیف روح و روان انسان است

 
 وی می‌افزاید: هنر جزو لاینفک و تار و پود زندگی بشر است و خلق آثار هنرمندان، تاثیری شگرف بر جامعه دارد زیرا از هنر برای تلطیف روح و روان افراد استفاده می‌شود و این قشر نیازمند حمایت مسؤولان هستند.
 
 این هنرمند خود آموخته کهنه‌کار سیرجانی در حال حاضر بیش از ۳۰۰ اثر خود را در خانه نگهداری می‌کند و برای پخت مجسمه‌های گلی‌اش که از خاک رس گل مجسمه را فراهم می‌کند و با ذهن خود هر نقشی را بخواهی برایت می‌سازد، به کوره‌های کوزه‌گری اطراف شهرستان می‌رود تا بتواند آنان را بیشتر صیقل هنری داده و در نمایشگاه‌ها شرکت کند.
 
 وی زمینی را برای کارگاه و نمایشگاه آثار هنری خود تامین کرده است، اما تاکنون نتوانسته این محل را بسازد و هنوز آثارش را در خانه مسکونی‌اش می‌سازد.
 
هنر خودآموختگی به فطرت انسان باز می‌گردد و هنرمندان خودآموخته گمنام و ناشناخته هستند و باید گفت هنر این افراد با زندگی‌شان آمیخته است.

منبع: فارس

انتهای خبر/ تاج‌الدینی 




طراوت و خلاقیت در ۸۰ سالگی

منبع:آرمـان
? طراوت و خلاقیت در ۸۰ سالگی