ضریب پوشش بیمه اجتماعی روستاییان شرق کرمان بسیار پایین است

کرمان-فت فتو-مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت:ضریب نفوذ پوشش بیمه‌ای ما در چهار شهرستان شرقی استان حدود ۱۲ درصد و بسیار پایین است. به گزارش فت فتو محمد میرجعفری روز سه شنبه در نشست با سرپرست فرمانداری بم افزود: در چهار شهرستان شرقی استان کرمان تنها ۶ هزار و ۴۱۲ نفر […]

کرمان-فت فتو-مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت:ضریب نفوذ پوشش بیمه‌ای ما در چهار شهرستان شرقی استان حدود ۱۲ درصد و بسیار پایین است.

به گزارش فت فتو محمد میرجعفری روز سه شنبه در نشست با سرپرست فرمانداری بم افزود: در چهار شهرستان شرقی استان کرمان تنها ۶ هزار و ۴۱۲ نفر از بیمه اجتماعی بهره می برند.

وی بیان داشت: مردم از خدمات این بیمه اطمینان داشته باشند و عضو بیمه روستایی شوند زیرا این بیمه منفعت مادی برای دولت ندارد و ۷۰ درصد آن را یارانه پرداخت و خدمات رفاهی برای اقشار کم درآمد ایجاد می‌کند.

میرجعفری عنوان کرد: افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند عضو این صندوق شوند، همچنین کشاورزان و دامپروران ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز می تواند زیرپوشش این بیمه قرار بگیرند.

به گفته وی اگر جوانان از این بیمه استفاده کنند می توانند زمانی که استخدام شدند سوابق بیمه خود را به دستگاه مورد نظر انتقال دهند.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان اظهارداشت:افراد با پرداخت حق بیمه ۲۰ درصدی می توانند سالانه ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان از مزایای بازنشستگی و فوت سرپرست خانوار بهره مند شوند و حق از کار افتادگی و مستمری دریافت کنند.

میرجعفری همچنین با اشاره به مصوبه‌ مجلس برای بیمه زنان خانوار گفت: زنان خانوار کشاورزان، روستاییان و عشایر که سه فرزند داشته باشند هفت سال بیمه رایگان از طرف دولت دریافت می‌کنند.

به گفته وی همچنین زنان خانواری که بیش از سه فرزند داشته باشند به ازای هر فرزند بیشتر، دوسال به سابقه بیمه آنان به صورت رایگان اضافه خواهد شد.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان افزود: افراد می توانند برای ثبت نام بیمه اجتماعی به کارگزاری های محل سکونت خود، دهیاری ها یا شرکت های تعاونی تولید و عشایری مراجعه کنند.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.




ضریب پوشش بیمه اجتماعی روستاییان شرق کرمان بسیار پایین است

منبع: ایرنـا
? ضریب پوشش بیمه اجتماعی روستاییان شرق کرمان بسیار پایین است