"صد سال ورزش کرمان" اثری ماندگار در حوزه‌های ورزش، فرهنگ و هنر

رئیس اسبق فدراسیون کشتی، اقدامات زنده یاد صنعتی، برای ورزش را ماندگار توصیف کرد و کتاب صد سال ورزش کرمان را اثری جاودان در حوزه‌های ورزش، فرهنگ و هنر دانست. محمدرضا طالقانی در آیین رونمایی از کتاب صد سال ورزش کرمان، اقدامات زنده یاد صنعتی، برای ورزش استان را ماندگار توصیف کرد.   رئیس اسبق […]

رئیس اسبق فدراسیون کشتی، اقدامات زنده یاد صنعتی، برای ورزش را ماندگار توصیف کرد و کتاب صد سال ورزش کرمان را اثری جاودان در حوزه‌های ورزش، فرهنگ و هنر دانست.

محمدرضا طالقانی در آیین رونمایی از کتاب صد سال ورزش کرمان، اقدامات زنده یاد صنعتی، برای ورزش استان را ماندگار توصیف کرد.  

رئیس اسبق فدراسیون کشتی، این کتاب را اثری ماندگار در حوزه‌های ورزش، فرهنگ و هنر استان دانست و گفت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم، مرحوم صنعتی را روزی در میان مردم خونگرم کرمان نبینم.

طالقانی می‌گوید: از سال‌های ۶۵،۷۰ که من با بچه‌های کرمان آشنا شدم، احساسم این است که در این شهر، چهره‌های خوبی و بزرگواری وجود دارد که نمونه اش زنده یاد حاج محمد صنعتی است که ارادت خاصی برای وی قائل هستم.

رئیس سابق فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای به خاطره‌ای از محمد صنعتی اشاره کرد و گفت: خاطرم هست در یک سفر حج قرار بود، سعادت همسفری با وی را داشته باشم؛ ولی این بزرگ مرد به واسطه حس مسئولیت پذیری و عاطفی شان در خصوص یک مسئله، در این سفر روحانی که علو درجاتی زیادی داشت، حضور پیدا نکردند؛ و من در تمام لحظه لحظه‌های حج به یاد وی بودم و لحظه‌ای از یاد این مرد ربانی و صمدانی غافل نشدم.

این پیشکسوت ورزش کشور می‌گوید: بیشترین چیزی که زندگی نصیبم شده کتاب و گل است؛ ولی امروز با دیدن کتاب زنده یاد صنعتی، بسیار خرسند شدم؛ چرا که بسیار زیبنده است و باید هر طور شده در گنجینه ذهن نگهداری شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز، با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد صنعتی، نویسنده فقید این کتاب ارزشمند و تبیین روحیات خیرخواهی و آثار اقدامات خیرخواهانه مرحوم صنعتی گفت: می‌طلبد خدماتی که آن مرحوم در امر ورزش و جوانان داشتند، در جامعه گسترش یابد.  

او به مسائل ورزش استان و شهر کرمان هم گریزی زد و گفت: حوزه ورزش کرمان نیازمند تحول در ساختار و امکانات است و در برخی زمینه‌ها اقدامات خوبی انجام شده است؛ ولی نباید این اقدامات، ما را در مسیر نگاه علمی و تخصصی و عدالت محور به امر ورزش و باشگاهداری غافل کند؛ زیرا ما امروز نیازمند عدالت در ورزش هستیم و رویکرد عدالت محوری در نقاط مختلف استان لحاظ شود.  

پورابراهیمی می‌گوید: از سال آینده، فدراسیون‌هایی که بیشترین قهرمان و مدال آوری دارند را اولویت بندی می‌کنیم، راهکار‌های عدالت محوری را از این فدراسیون‌ها جویا می‌شویم و شرایط و امکانات استعداد یابی را در نقاط محروم هم اعمال می‌کنیم که فوتبال از جمله این ورزش هاست.

آیین رونمایی از کتاب صد سال ورزش کرمان

آیین رونمایی از کتاب “صد سال ورزش کرمان” به تألیف زنده یاد حاج محمد صنعتی امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل سالن خواجه نصیرطوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شد.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه ورزش استان کرمان، تجلیل شد.

فت فتو کرمان کرمان




"صد سال ورزش کرمان" اثری ماندگار در حوزه‌های ورزش، فرهنگ و هنر

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? "صد سال ورزش کرمان" اثری ماندگار در حوزه‌های ورزش، فرهنگ و هنر