صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمان

سازمان هواشناسی نسبت به‌ بارش باران، برف، تگرگ، رعدوبرق و وقوع تندبادهای لحظه‌ای در استان کرمان، هشدار نارنجی صادر کرد. به گزارش خبرگزای فارس از کرمان، بنا به اعلام سازمان هواشناسی از اوخر وقت پنجشنبه با فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و برخی از مناطق غربی و مرکزی استان بارش باران گاهی همراه با […]


سازمان هواشناسی نسبت به‌ بارش باران، برف، تگرگ، رعدوبرق و وقوع تندبادهای لحظه‌ای در استان کرمان، هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزای فارس از کرمان، بنا به اعلام سازمان هواشناسی از اوخر وقت پنجشنبه با فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و برخی از مناطق غربی و مرکزی استان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و وزش تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی شده است و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها به‌ویژه در نیمه جنوبی استان وجود دارد.

همچنین به‌دلیل وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گردوخاک در اکثر مناطق استان، کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت غبار و احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان دور از انتظار نیست.

بر پایه این گزارش، بارش باران و برف، احتمال بارش تگرک و رعدوبرق در نیمه جنوبی و برخی مناطق غربی استان و وزش باد نسبتا شدید در اکثر مناطق استان خواهد بود.

آمادگی سازمان‌های امدادی، شهرداری‌ها، اجتناب از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، کنترل تأسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سازه‌های موقت توصیه می‌شود.

پایا پیام/۸۰۰۱۶/ب





صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمان

منبع: فــارس
? صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمان