شیار لرزاننده و دوربین کنترل سرعت راهکار مقابله با تصادفات محور کوهپایه/ بیش ترین تردد در محورهای مواصلاتی، متعلق به معادن است

سید مصطفی موسوی ایت الهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: با توجه به شناسایی نقاط حادثه خیز یکی از مهمترین محورها جاده کرمان کوهپایه است که با تمهید شیار لرزاننده و نصب دوربین کنترل جاده ای به دنبال رفع این نقاط تا اتمام پروژه دوبانده سازی هستیم. به گزارش” فت فتو ” ظهر […]

سید مصطفی موسوی ایت الهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: با توجه به شناسایی نقاط حادثه خیز یکی از مهمترین محورها جاده کرمان کوهپایه است که با تمهید شیار لرزاننده و نصب دوربین کنترل جاده ای به دنبال رفع این نقاط تا اتمام پروژه دوبانده سازی هستیم.

به گزارش” فت فتو ” ظهر امروز  نشست ستاد مشترک راهبردی وضعیت جاده ها و تصادفات جاده ای، شناسایی نقاط حادثه خیز کرمان با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان، فرمانده راهور شمال استان، سید مصطفی موسوی ایت الهی معاون امور استانداری کرمان و مدیر کل حمل و نقل جاده ای و راهداری کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید مصطفی آیت‌الهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به شناسایی ۱۱۴ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در سطح استان کرمان، گفت: از این تعداد ۳۵ نقطه اصلاح شده و ۱۶ نقطه در حال رفع حادثه‌خیزی است و ۵۱ نقطه نیز تا پایان سال عملیات رفع آنها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ نقطه حادثه‌خیز برون شهری نیز در سطح جاده‌های استان شناسایی شده است، گفت: بخشی از نقاط حادثه خیر مربوط به ترافیک و بخشی دیگر به عدم روشنایی مناسب تعلق دارد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان کرمان برای رفع نقاط حادثه‌خیز اختصاص داده شد که در مرحله ابلاغ است، افزود: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث راهدارخانه‌ها در استان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای بهسازی راه‌ها و روکش آسفالت اختصاص داده شده است، ادامه داد: حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای راه‌های روستایی اختصاص داده شده برای محور هرات شهربابک نیز ۶۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده که احداث آن سال‌ها مانده بود.

موسوی ایت الهی اذعان کرد: با توجه به شناسایی نقاط حادثه خیز یکی از مهمترین محورها جاده کرمان کوهپایه است که با تمهید شیار لرزاننده و نصب دوربین کنترل جاده ای به دنبال رفع این نقاط تا اتمام پروزه دوبانده سازی هستیم، ضمن اینکه در کنار دهانه های پل که نقاط حادثه خیز بوده است نیز تپه های شنی از سوی پیمانکار ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: گشت های کنترل بارنامه نیز ایجاد شده اند و برای اجرای این طرح ۶۶۰ میلیارد تومان در  سازمان حمل و نقل جاده ای قرار داد امضا شده است تا رانندگان ماشن های سنگین را کنترل  کنند که سه عامل معاینه فنی ، کارت هوشمند سلامت و بیمه خودروها مورد توجه و بررسی خواهد بود که مجری صنعت و معدن است و علت این مجری گری وجود کارخانه های معدنی و صنعتی است.

معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه بیشترین ترافیک بین جاده ای ما متعلق به سرویس  های معادن است گفت: هر روزه نزدیک به هزار تردد توسط ماشین های ایاب و ذهاب کارکنان معادن است که هر گز کاهش نداشته و همه روزه ادامه دارد و بعد از آن متعلق به ماشین های حمل مواد اولیه و ترانزیت به نقاط دیگر کشور است که بیشترین عامل تصادفات خواب الودگی همین خودروهاست.

وی با بیان اینکه لازم است تا شرکت های دانش بینان برای بیدار کردن هوشمند رانندگان وارد عمل شوند، گفت: بیشترین تصادفات  در ۳۰ کیلومتری شهر هاست بنابر این هم لازم است تا این بازه مسافتی هم روشنایی و هم نصب علائم رانندگی بیشتر انجام شود و ساخت و طراحی یک هشدار دهنده برای رانندگان در نزدیک شدن به خودروهای جلویی و هم چنین خواب الودگی توسط شرکت های دانش بینان انجام شود که اگر این مسیر فراهم شود د رکشور برای اولین بار خواهد بود.

۵۰ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در بیمارستان ها فوت می کنند
در ادامه سردار عبدالرضا ناطری با بیان اینکه  فرارسیدن سال تحصیلی جدید، برای  موضوع ترافیک و تسهیل عبور و مرور در اطراف مدارس باید تمهیداتی صورت بگیرد، گفت: نیاز است شورای ترافیک شهرستان ها با همکاری فرمانداران مصوبات خاصی داشته باشند تا سال ایمنی را درحوزه ترافیکی برای دانش آموزان داشته باشیم ضمن اینکه رانندگان سرویس مدارس، خانواده ها و دانش آموزان را باید آموزش بدهیم.

ناظری با اشاره به پیک بازگشت زائران اربعین عنوان کرد: باید همه عزیزان پای کار باشند تا حادثه ای برای زائران پیش نیاید.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ها و نهادها نقش خود را در بحث ترافیک و ایمنی راه ها ایفا نمی کنند، گفت: بخش عمده ترافیک محورهای استان کرمان را معادن و شرکت ها دارند و در برخی محورها روزانه ۱۰۰۰ سرویس برای یک معدن در شیفت های مختلف رفت و آمد دارند.

وی اظهار کرد: ۴۶ درصد از حوادث رانندگی در محورهای روستائی اتفاق می افتد که به دلیل کمبود امکانات و نیرو در این محورها کمتر حضور داریم و درخواست داریم از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به حوزه ما اختصاص داده و برای توسعه پاسگاه های پلیس راه کمک شود.

ناظری بیان کرد: نیاز اورژانسی به هشت پاسگاه و پلیس راه در استان کرمان داریم که امسال مجوز دو مورد را گرفته ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در بیمارستان ها فوت می کنند، افزود: با وجود تلاش شبانه روزی همکاران اورژانس، فاصله بین نقطه حادثه تا محل درمانی زیاد است که باید به دانشگاه های علوم پزشکی توجه کرده و با بالا بردن امکانات اورژانس و توسعه اورژانس هوایی با توجه به گستردگی استان، برای کاهش تلفات حوادث گام برداریم.

وی افزود: محور رفسنجان – انار از محورهای حادثه خیز استان است که امسال ۱۲ نفر در این محور جان خود را از دست داده اند که لازم است مخابرات و شرکت های دانن بنیان پای کار بیایند و برای هوشمند کردن دادن هشدار به رانندگان طراحی و کار شود.

کرمان نسبت به کلان شهرها بسیار تاریک است
سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ۲۵ درصد تصادفات در بازه زمانی ۸ شب تا ۱۲ نیمه شب رخ می دهد و یکی از علت های اصلی این است که کرمان شهر تاریکیست و لازم است نسبت به اجرای سیستم روشنایی به ویژه در معابر بزرگراهی و حواشی شهر اقدام شود.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت امروز ۲۳ شهریورماه در جلسه کمیسیون راه های استان کرمان اظهار کرد: در پنج ماهه سال جاری در حوادث رانندگی درون شهری استان کرمان تاکنون ۹۹ نفرجانباخته داشتیم که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه مجروحین تصادفات رانندگی در بازه زمانی مذکور ۴۰۹۲ نفر بوده که رشد دو درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد، افزود: ۵۰ درصد از جان باختگان تصادفات درون شهری استان مربوط به شهر کرمان است.

خوشوقت با اشاره به کاهش ۲۴ درصدی در سرجمع تصادفات درون شهری استان کرمان در سال جاری بیان کرد: ۲۵ درصد تصادفات در بازه زمانی ۸ شب تا ۱۲ نیمه شب رخ می دهد و یکی از علت های اصلی این است که کرمان شهر تاریکی است و باید نسبت به اجرای سیستم روشنایی به ویژه در معابر بزرگراهی و حواشی شهر اقدام شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: ۴۶ درصد حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران است و لازم است برای کاهش حوادث در این زمینه در حوزه فرهنگی و استفاده از کلاه ایمنی بیشتر کار شود.

انتهای پیام/ طهماسبی

 




شیار لرزاننده و دوربین کنترل سرعت راهکار مقابله با تصادفات محور کوهپایه/ بیش ترین تردد در محورهای مواصلاتی، متعلق به معادن است

منبع:آرمـان
? شیار لرزاننده و دوربین کنترل سرعت راهکار مقابله با تصادفات محور کوهپایه/ بیش ترین تردد در محورهای مواصلاتی، متعلق به معادن است