شکوفایی معادن فعال استان کرمان مستلزم نیروی کار ماهر است

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان بر آموزش تخصصی نیروی کار موردنیاز در بخش معادن تاکید کرد و این مهم را حلقه مفقوده معادن فعال در جنوب کرمان دانست.  محمدمهدی فداکار امروز سوم بهمن ماه در آیین آغاز اولین دوره آموزش حفاری معدن در کهنوج با مقایسه ذخایر معدنی در جنوب و شمال استان کرمان از نبود […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان بر آموزش تخصصی نیروی کار موردنیاز در بخش معادن تاکید کرد و این مهم را حلقه مفقوده معادن فعال در جنوب کرمان دانست. 

محمدمهدی فداکار امروز سوم بهمن ماه در آیین آغاز اولین دوره آموزش حفاری معدن در کهنوج با مقایسه ذخایر معدنی در جنوب و شمال استان کرمان از نبود نیروی کار  ماهر در بخش معدن سخن به میان آورد که با آموزش قابل جبران خواهد بود و افزود: معادن جنوب استان تنوع بیشتری نسبت به شمال دارد و ظرفیت نیروی انسانی مورد نیاز در جنوب کرمان است اما این نیروی کار باید حرفه‌ای و با آموزش تخصصی به کمک معادن بیاید، در غیر این صورت خروجی در بر نخواهد داشت. 

وی بر توجه جدی به توسعه آموزش‌های تخصصی مورد نیاز تاکید کرد و ادامه دوره‌های آموزشی را خواستار شد و گفت: حفاری  معادن در سطح کشور کمتر از ۱۰ درصد است و از طرفی زمینه اشتغال قابل توجهی وجود دارد که باید با بکارگیری نیروهای ماهر شکوفا شود. 

به گزارش نذیر کرمان، مسلم مروجی رئیس سازمان صمت جنوب کرمان نیز در این مراسم از فعالیت ۵۵ کارخانه صنایع معدنی کوچک مقیاس در منطقه خبر داد و افزود: صنایع جانبی معادن متناسب با صدور پروانه‌های بهره‌برداری احداث و در حال فعالیت هستند. 

وی نبود نیروی آموزش‌دیده تخصصی را از جمله انتقادات بهره‌برداران معادن دانست و گفت: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته، با همکاری فنی و حرفه‌ای موفق شدیم مراکز آموزش را در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان دایر کنیم که جای مرکز آموزشی جنوب شرق خالی است که شرکت ایمیدرو در این زمینه قول مساعدت و همکاری داده است. 

وی از اکتشاف حداقلی در جنوب کرمان خبر داد که به عدم  اطلاع کارشناسی و تخصصی به میزان ذخایر معدنی برمی‌گردد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان استقبال از دوره‌های آموزشی حفاری معدن را در منطقه نویدبخش شکوفایی معادن و ایجاد اشتغال پایدار دانست. 

انتهای پیام




شکوفایی معادن فعال استان کرمان مستلزم نیروی کار ماهر است

منبع: ایـسنا
? شکوفایی معادن فعال استان کرمان مستلزم نیروی کار ماهر است