پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان به‌زودی برقرار می‌شود

به گزارش نذیر کرمان، کاپیتان حسین شجاعی، مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان، از پیگیری برای برقراری پروازهای داخلی و خارجی از این فرودگاه خبر داد. وی با اشاره به مجهز بودن فرودگاه سمنان به یکی از به‌روزترین باندهای فرود کشور، گفت: این فرودگاه ظرفیت فرود هواپیماهای غول‌پیکر مانند ایرباس ۳۲۰ را دارد. شجاعی با بیان […]

به گزارش نذیر کرمان، کاپیتان حسین شجاعی، مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان، از پیگیری برای برقراری پروازهای داخلی و خارجی از این فرودگاه خبر داد.

وی با اشاره به مجهز بودن فرودگاه سمنان به یکی از به‌روزترین باندهای فرود کشور، گفت: این فرودگاه ظرفیت فرود هواپیماهای غول‌پیکر مانند ایرباس ۳۲۰ را دارد.

شجاعی با بیان اینکه فرودگاه سمنان جزو معدود فرودگاه‌های کشور دارای مرز هوایی و پرواز بین‌المللی است، اظهار کرد: اولین پرواز بین‌المللی از این فرودگاه به مقصد عتبات عالیات با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ انجام شد.

گفتنی است که نخستین پرواز بین‌المللی از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان به مقصد نجف اشرف با ۱۰۰ درصد ظرفیت هواپیمای ایرباس ۳۲۰ در روز دهم شهریور ۱۴۰۲ با حضور زائران اربعین انجام شد.

فرودگاه سمنان در ۱۰ کیلومتری جاده سمنان – مشهد واقع شده و سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۵۵ برمی‌گردد.

طبق گزارش‌ها، از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز فرودگاه سمنان هزینه شده است.

این فرودگاه که جزو فرودگاه‌های بین‌المللی کشور محسوب می‌شود، ظرفیت خوبی برای توسعه شهر و استان سمنان دارد.

وسعت مجموعه فرودگاه سمنان در ابتدا ۲۶۰ هکتار بود که به ۳۷۰ هکتار افزایش یافته است.

این فرودگاه دارای باند فرودگاهی به طول ۳۱۰۰ متر است.

چهاردهم آبان ۹۸ نخستین پرواز هواپیمای مسافربری از نوع ATR 72 با شماره پرواز ۳۴۶۶ و ظرفیت ۶۵ نفر از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد.

با شیوع کرونا در اسفند ۹۸ پروازها در این فرودگاه لغو شد.

با همت دولت سیزدهم، نخستین پرواز بین‌المللی به مقصد نجف اشرف در شهریور ۱۴۰۲ در این فرودگاه برقرار شد، اما از آن زمان تاکنون پروازهای این فرودگاه غیرفعال بوده است.

امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده، شاهد برقراری مجدد پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان باشیم.

کلمات کلیدی: فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان، پروازهای داخلی، پروازهای خارجی، کاپیتان حسین شجاعی، عتبات عالیات، نجف اشرف، اربعین، مشهد مقدس، دولت سیزدهم

 

فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است

منبع: بــرنا
? فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است