شورای حل اختلاف اصناف در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: شورای حل اختلاف اصناف در هفته اصناف افتتاح خواهد شد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محسن ربیعی عصر امروز ۳۰ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت جایگاه اصناف اظهار کرد: اتاق کرمان امسال برای اولین بار هفته اصناف را در استان با برنامه‌های گوناگون […]


رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: شورای حل اختلاف اصناف در هفته اصناف افتتاح خواهد شد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محسن ربیعی عصر امروز ۳۰ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت جایگاه اصناف اظهار کرد: اتاق کرمان امسال برای اولین بار هفته اصناف را در استان با برنامه‌های گوناگون از اول تیرماه برگزار می‌کند.

 وی با تشریح برنامه‌های این هفته عنوان داشت: عصر یکشنبه چهارم تیرماه جشن‌ اصناف در محل پارک شورا برگزار خواهد شد و از بانوان کارآفرین و اصناف نمونه در این جشن تجلیل می‌شود.

 رئیس اتاق اصناف استان کرمان بیان کرد: به‌دنبال این هستیم که یکی از بوستان‌های شهر کرمان در این هفته به نام شهدای اصناف نام‌گذاری شود، همچنین در روز سه‌شنبه از روسای نمونه اتحادیه‌ها تجلیل می‌شود.

 وی ادامه داد: شورای حل اختلاف اصناف در هفته اصناف افتتاح خواهد شد. همچنین تشکیل هیات‌های صلح و سازش در این نهاد از دیگر اقدامات است.

 ربیعی خاطرنشان کرد: به علت اینکه تعداد برخی واحدهای صنفی زیاد است و سرانه آنها در نرم استاندارد نیست، بنابراین بعضی از آنها در حال تعطیل شدن هستند و در کرمان به ازای هر ۱۸ تا ۲۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

وی از درگاه ملی مجوزها سخن به میان آورد و بیان کرد: فرد از طریق این درگاه می‌تواند سه روزه پروانه کسب دریافت کند. قبلا اتحادیه‌ها تایید محور بودند و اکنون با این درگاه سدمحور شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف استات کرمان با بیان این مطلب که درگاه ملی مجوزها برای اصناف مشکلاتی ایجاد کرده است، اظهار کرد: برخی از رسته‌ها نیاز به تخصص دارند و در این درگاه تخصص افراد سنجیده نمی‌شود و باید مدنظر داشت که برخی رسته‌ها با سلامت مردم در ارتباط هستند.

وی بیمه، مالیات و بانک‌ها را از جمله عوامل تعطیلی برخی واحدهای صنفی در استان کرمان اعلام کرد و افزود: همچنین بالا رفتن هزینه‌ها مثل اجاره و دیگر موارد سبب تعطیل شدن واحدهای صنفی شده است.

ربیعی تصریح کرد: در استان حدود ۱۲۳ هزار واحد صنفی و در شهرستان کرمان حدود ۳۶ هزار واحد صنفی وجود دارد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





شورای حل اختلاف اصناف در کرمان افتتاح می‌شود

منبع: فــارس
? شورای حل اختلاف اصناف در کرمان افتتاح می‌شود