شهر صنعتی البرز می تواند برند صنعتی کشور شود

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین روز یکشنبه به همراه مصطفی غفوری فرماندار البرز، اسماعیلی مدیرکل دفتر شهری استانداری، میزانی مدیرکل دفتر فنی به منظور بررسی مشکلات شهر الوند به این شهر سفر کرد و در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص پیگیری […]

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین روز یکشنبه به همراه مصطفی غفوری فرماندار البرز، اسماعیلی مدیرکل دفتر شهری استانداری، میزانی مدیرکل دفتر فنی به منظور بررسی مشکلات شهر الوند به این شهر سفر کرد و در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص پیگیری مطالبات مدیریت شهری قول مساعدت داد.

مصطفی غفوری در این نشست که در شهر داری الوند برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه با رویکرد فساد ستیزی که در میان مسئولان ارشد استان بویژه معاون عمرانی وجود دارد شاهد اتفاقات خوبی در زمینه مبارزه با تغییر کاربری اراضی هستیم و تداوم این روند می تواند دستاوردهای خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

غفوری تصریح کرد: با این رویکرد شاهد گره گشایی از مشکلات قدیمی و بر زمین مانده استان و شهر الوند هستیم و امیدواریم برخی چالش های شهر الوند مانند زمین های شلویری نیز حل و فصل شود.

فرماندار شهرستان البرز یادآورشد: شهر الوند با وجود شهر صنعتی البرز از ظرفیت های کم نظیری برخوردار است و می توانیم از اولین شهر صنعتی کشور بعنوان یک گنجینه پنهان یاد کنیم که در صددیم با راه اندازی « گردشگری صنعتی» این ظرفیت را شکوفا کنیم.

وی گفت: شهر الوند خاستگاه نخبگان و مدال آوران ورزشی است و از این ظرفیت هم می توانیم برای معرفی بیشتر این شهر استفاده کنیم.

غفوری در ادامه اظهارداشت: با وجود استعدادهای خوب الوند در یک هماهنگی انجام شده قرار بود خواهرخواندگی الوند با یک شهر در کشور سوریه منعقد شود و اعتقاد داریم با استفاده از دیپلماسی خارجی نسبت به توسعه مناسبات اقتصادی و سیاسی و صنعتی اقدام کنیم.

وی بیان کرد: وجود برخی واحدهای صنعتی شاخص در شهر صنعتی البرز این فرصت را مهیا کرده تا بتوانیم این منطقه را بعنوان یک برند صنعتی در کشور و منطقه معرفی کنیم و این بستر بخوبی در شهر وجود دارد.

غفوری در خصوص بازآفرینی بافت فرسوده شهر الوند نیز گفت: بازآفرینی بافت های فرسوده باید مشوق ها انگیزه بخش باشد زیرا این کار می تواند به احیای کالبد قدیمی شهر کمک کند.

وی حضور پیمانکاران و مجریان برخی طرح های شهرداری در نشست هم اندیشی با حضور معاون استاندار را ابتکاری خوب برای طرح مطالبات مردمی دانست و اظهارداشت: حضور سازندگان و مجریان پروژه ها که از زبان مردم صحبت کردند و با طرح مشکلات خواستار حل آنها شدند می تواند الگویی برای تسریع در گره گشایی از موانع شهری باشد.

غفوری از همکاری و همراهی شورا و شهرداری الوند در برگزاری انتخابات هم تقدیر و تشکر کرد.

در این نشست تعدادی از پیمانکاران و مجریان طرف قرارداد شهرداری الوند در خصوص تسهیل در مفاد بخشنامه ها در احیای بافت فرسوده مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام




شهر صنعتی البرز می تواند برند صنعتی کشور شود

منبع: بــرنا
? شهر صنعتی البرز می تواند برند صنعتی کشور شود