شهرستان بافت صاحب اولین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور می‌شود

کرمان- کلنگ احداث اولین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور با حضور معاون وزیر صمت به زمین زده شد. به گزارش نذیر کرمان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور در شهرستان بافت، گفت: عمده تولید برق ما از طریق سوخت‌های فسیلی است […]

کرمان- کلنگ احداث اولین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور با حضور معاون وزیر صمت به زمین زده شد.

به گزارش نذیر کرمان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور در شهرستان بافت، گفت: عمده تولید برق ما از طریق سوخت‌های فسیلی است که باعث ایجاد آلودگی محیط زیستی می‌شود و بازدهی کمی نیز شاهد هستیم، لذا سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با دو هدف رفع ناترازی برق و عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی به این حوزه ورود پیدا کرد.

علی رسولیان با اشاره به وضعیت برق واحدهای تولیدی گفت: در کشور ناترازی برق داریم و برای حل این مشکل به دنبال احداث هرچه بیشتر شهرک‌های تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی هستیم.

وی اظهار داشت: مطالعات انجام شده بیانگر این موضوع است که در شهرستان بافت هم تابش و هم درجه حرارت مناسبی وجود دارد و احداث این شهرک می‌تواند برای توسعه منطقه مفید باشد.

وی در پایان اظهار داشت: در ۹۲ شهرک صنعتی، اراضی مازاد به انرژی خورشیدی اختصاص داده شد و ۴ هزار ۲۰۰ هکتار زمین آماده سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد.

کد خبر ۵۸۱۰۵۷۸




شهرستان بافت صاحب اولین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور می‌شود

منبع: مــهر
? شهرستان بافت صاحب اولین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور می‌شود