شن‌های دهزوئیه غیب می‌شود/ منطقه گردشگری در خطر است

کرمان – مسئول میراث‌ فرهنگی شهرستان زرند از برداشت غیر مجاز شن در دهزوئیه و در خطر قرار گرفتن این اثر طبیعی خبر داد. محمد اسلامی در گفتگوی مهر اظهار داشت: دهزوئیه در شهرستان زرند جزو مناطق گردشگری استان کرمان محسوب می‌شود که سالیانه هزاران نفر برای گردشگری به این منطقه مراجعه می‌کنند و می‌تواند […]

کرمان – مسئول میراث‌ فرهنگی شهرستان زرند از برداشت غیر مجاز شن در دهزوئیه و در خطر قرار گرفتن این اثر طبیعی خبر داد.

محمد اسلامی در گفتگوی مهر اظهار داشت: دهزوئیه در شهرستان زرند جزو مناطق گردشگری استان کرمان محسوب می‌شود که سالیانه هزاران نفر برای گردشگری به این منطقه مراجعه می‌کنند و می‌تواند منجر به بروز درآمدهای پایدار برای جوامع محلی شود.

وی افزود: تپه‌های شنی زیبا و منحصر به فرد در این روستا مناظر بی نظیری را ایجاد می‌کند که در صورت توجه بیشتر می‌تواند این منطقه را جزو معدود مناطق گردشگری کویرنوردی در زرند قرار دهد.

اسلامی وجود شن‌های روان در این منطقه را یکی از پتانسیل‌های توسعه گردشگری دانست و گفت: در شرایطی که منطقه با خشکسالی و کمبود آب مواجه است؛ گردشگری می‌تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند اما دقیقاً همین پتانسیل نیز از سوی سود جویان مورد استفاده قرار می‌گیرد و شن‌های این منطقه توسط برخی از افراد برداشت و از منطقه خارج می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت ادامه این روند به زودی از منطقه گردشگری چیزی باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری روستایی یکی از سیاست‌ها و محورهای مهم در بخش توسعه گردشگری و ارتقا توانمندی جوامع روستایی با تکیه بر پتانسیل‌های بومی است گفت: به جای استفاده پایدار از این موقعیت گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش در کنار آسیب به محیط زیست منطقه ریگزارهای زیبای دهزوئیه نیز در حال از بین رفتن است.

کد خبر ۵۳۹۹۳۰۲




شن‌های دهزوئیه غیب می‌شود/ منطقه گردشگری در خطر است

منبع: مــهر
? شن‌های دهزوئیه غیب می‌شود/ منطقه گردشگری در خطر است