شبکه تربیتی بسیج برای سلامت روح و روان مردم است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: طرح شبکه تربیتی ما در مجموعه بسیج به منزله شبکه سلامت در دولت و جامعه است، در نظام سلامت به فکر تن و جان مردم و در اینجا باید به فکر روح و روان مردم برای سلامت باشیم. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سردار حسین معروفی پیش از […]


معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: طرح شبکه تربیتی ما در مجموعه بسیج به منزله شبکه سلامت در دولت و جامعه است، در نظام سلامت به فکر تن و جان مردم و در اینجا باید به فکر روح و روان مردم برای سلامت باشیم.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز ۱۰ خردادماه نشست هم‌اندیشی معاونان تعلیم و تربیت سپاه‌های استانی اظهار داشت: امام راحل با هدایت و توفیق الهی، انقلاب کرد و ۱۵ سال حرکت دقیق نرم فرهنگی را انجام داد تا رویکردها را تغییر داد.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) همچنین حوزه و دانشگاه و گروه‌های سیاسی را به هم نزدیک کرد و پیامبرگونه عمل کرد و اسلام ناب محمدی را احیا کرد و در چارچوب حکومت قرار داد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امام راحل ثابت کرد با نگاه و روش ولی فقیه باید بشریت ذیل حکومت به سعادت برسد و حکومت در مقابل دنیا و دین مردم وظیفه دارد.

معروفی افزود: امام خمینی(ره) مسؤولیت پاسداری انقلاب را به سپاه و بسیج واگذار کرد و فرمود شما حافظ انقلاب و دستاوردهای آن هستید.

وی با بیان اینکه برای اینکه جهت را بدانیم، امام خمینی(ره) به ما گفتند راه نجات انقلاب، عاشورایی عمل کردن است، گفت: اگر ادب، بصیرت و وفای به امام در وجودمان نهادینه شود، آنگاه قاسم سلیمانی می‌شویم.

وی اضافه کرد: باید از خودمان برای انقلاب عبور کنیم و اگر قلب، اراده و اندیشه ما حسینی شد به موفقیت می‌رسیم و تا حسینی نشویم، نمی‌توانیم به این نهضت بزرگ بقا ببخشیم.

این فرمانده ارشد نظامی اظهار داشت: امام خامنه‌ای عزیز ما فرمودند اگر فقط به فکر حفظ نظام باشیم، محافظه‌کار می‌شویم و حرکت را به سمت جهش بردند و فرمودند به‌فکر پیش‌برندگی و پیش‌روندگی انقلاب باشیم و ما از سپاه موضع فعال نمی‌خواهیم بلکه موضع موفق می‌خواهیم.

معروفی با بیان اینکه در سپاه امام زمان(عج) و عاشورایی دارای چهار نیرو و بسیج هستیم، ابراز کرد: یک نیرو ماموریت دارد، فضا را برای دشمن ناامن کند و این اتفاق روی داده و هوافضای ما قادر است امروز فضا را برای ایران اسلامی امن و برای دشمن ناامن کند.

وی اضافه کرد: نیروی دیگر ما در دریاست و وظیفه دارد دریا را برای ما و هم‌پیمانان‌مان امن کند و امروز در دریای عمان و خلیج فارس شاهد این هستیم که چگونه دشمنان بزدلانه از آب‌های بین‌المللی عبور می‌کنند و به گوشه‌ها می‌خزند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: نیروی دیگر ما وظیفه دارد از زمین ما محافظت کند که دشمن نتواند پای نحس خود را به سرزمین پاک و مقدس ما برساند و آن نیروی زمینی سپاه است و مجاهدت می‌کند.

معروفی ادامه داد: یک نیروی دیگر ما نیرویی‌ست که مسؤولیت نهضت‌ها و ترویج محتوای اهل‌بیت(ع) به دنیا را دارد و امروز این مقوله با نیروی قدس در حال انجام است، شهید سلیمانی بستر ظهور را مهیا کرد، اما این کار ناتمام است، زیرا با دشمنی مثل آمریکا و اسراییل سر و کار داریم.

وی تصریح کرد: خطایی که در روزهای گذشته در مورد طالبان شد و در فضاهای مختلف گفتند «بروید به جنگ طالبان، این یعنی کوچک کردن ایران، هیچ‌وقت افغانستان و پاکستان و طالبان برای ما تهدید نیستند».

معروفی عنوان کرد: ما در برابر نظام سلطه و اسرائیل ایستاده‌ایم و امنیت جهان اسلام و بشریت را به وجود آورده‌ایم، آنگاه در اینجا بخواهند ما را سرگرم کنند، این یک بحث محلی است و در همان شهرستان هیرمند حل می‌شد و نیاز به طرح آن در جای دیگری نبود.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: این سؤوال پیش می‌آید آیا بسیج یک سازمان، نیرو یا فرماندهی کل است؛ ما می‌گوییم خیر، بسیج یعنی همه جمهوری اسلامی، بسیج طول و عرض انقلاب و جمهوری اسلامی است و این نگاه امام ماست.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: ما به‌عنوان بسیج برای ترویج این گفتمان و پیش‌روندگی باید عمق‌بخشی، آرام‌سازی، همراهی افکار عمومی و تولید قوه نقل گام بردارد و در همه عرصه‌های اجتماعی به بسیج نیاز داریم و فلسفه ایجاد بسیج اقشار در همین است.

معروفی ادامه داد: در نظام تربیتی مسؤولیت همراه‌سازی با همه است و خروجی به بسیج مدنظر ماست.

وی افزود: زمانی که امام خامنه‌ای به شهید سلیمانی دستور دادند حشدالشعبی برای مراقبت از بقاع ائمه اطهار(ع) تشکیل شود، حاج قاسم علمای شیعه و سنی را کنار هم نشاند و آنها برای تشکیل حشدالشعبی فتوا دادند و شیعه، سنی و مسیحی را در این سازمان قرار داد و اسلحه دست آنها داد و از بقاع ائمه اطهار دفاع کردند و این بسیج است.

معروفی خاطرنشان کرد: طرح شبکه تربیتی ما در مجموعه بسیج به منزله شبکه سلامت در دولت و جامعه است، در نظام سلامت به فکر تن و جان مردم و در اینجا باید به فکر روح و روان مردم برای سلامت باشیم.

وی تاکید کرد: باید برای همه جمعیت کشور، اقوام و مذاهب فکر کنیم و ما با کسی قهر نیستیم، به برادران اهل سنت و اقوام باید با قابلیت خودشان کمک کنیم، در اقلیت‌ها هم باید ورود کنیم که دشمن آنها را در برابر نظام اسلامی نگذارد و این تدبیر بزرگ شهید سلیمانی بود و ظهور امام زمان(عج) هم برای بشریت است و نه فقط برای شیعیان.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: در نظام تربیتی نیازمند این هستیم که شکل، محتوا و مدیریت را متحول کنیم و ما دنبال رای، مسؤولیت و منزلت نیستیم و فقط می‌خواهیم حرف امام‌مان را عملیاتی کنیم و دنبال آرمان‌های نظام، ولایت و اهل بیت(ع) هستیم.

معروفی ابراز کرد: ما راهبرد زیاد داریم، اما نگاه به نظریه‌پردازی نداریم و روش اجرای راهبرد را می‌خواهیم که با یک نسخه انجام نمی‌شود و نمی‌توان یک نسخه پیچید و به همه گفت این را اجرا کنید.

وی خطاب به معاونان تربیتی سپاه‌های استانی گفت: فرماندهان سپاه‌های استانی و نواحی را به‌صورت جدی پای کار بیاورید تا نظام تربیتی را بر عهده بگیرند و دغدغه داشته باشند.

معروفی با اشاره به شعار شهید سلیمانی مبنی بر اینکه ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم، افزود: جبهه امام حسین (ع) ۷۲ نفر بود اما جمعیت ۳۰ هزار نفره اشرار نتوانستند بر این ۷۲ نفر که در کنار امام‌شان بودند اثر بگذارند و ذائقه و محاسبه آنها را تغییر دهند زیرا آنها می‌دانستند امام‌شان برحق است.

وی تصریح کرد: ما باید مثل آن ۷۲ نفر اجازه ندهیم دشمن روی ذائقه، محاسبه، اراده، ارادت، قلب، شجاعت، تمایلات و رفتار ما تاثیر بگذارد زیرا ما بر حق هستیم و امام ما حق است.

معروفی گفت: در نظام تربیتی به دنبال جذب حداکثری باشیم و نظام تربیتی اهل بیت(ع) را تبیین کنیم، همان کاری که امام در جنگ کرد و جنگ را کارخانه انسان‌سازی کرد و بی‌نماز هم به جبهه رفت و به معراج رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید رفاقت را در دستور کار قرار دهیم، بیان داشت: دشمن می‌خواهد مردم با ما قهر کنند و ما را بد جلوه دهند و ما باید دوستی کنیم و ذهن، اراده و قلب را به کار بگیریم.

معروفی عنوان کرد: اگر می‌خواهید، موفق شوید گوش‌تان بدهکار حرف کسی نباشد و منتظر دیدن هیچ کس نباشید، فقط ببینید امام‌تان چه گفت و چه می‌خواهد و ما باید آن را انجام دهیم، همان که حاج قاسم انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج یعنی مردم و جامعه، گفت: باید مردم را محور اصلی قرار دهیم و در این موضوع جدی باشیم و ما از نیروهای بسیجی در رده‌های بالا استفاده خواهیم کرد، همان‌طور که بعضی از فرمانده لشکرهای ما در دوران دفاع مقدس بسیجی بودند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: ما مجموعه نظامی نیستیم. ما مردم هستیم و چیزی از مردم پنهان نداریم، ما تکیه‌گاه مردم هستیم و انقلاب با مردم تعریف می‌شود و در سپاه و بسیج جان‌مان را برای مردم می‌دهیم و دشمن می‌خواهد این را بگیرد.

معروفی ابراز امیدواری کرد طرح‌های اوقات فراغت موجب شکوفایی و نشاط شود و توصیه کرد: بخشی از برنامه‌های تابستان به سمت اردو برده شود.

وی با بیان اینکه بچه‌ها به ورزش، فضای مجازی، اردو و هنر علاقه‌مند هستند، بیان داشت: باید در این حوزه‌ها کار انجام دهیم و در بسیج مستضعفین همه توان‌مان را برای پشتیبانی از طرح اوقات فراغت می‌گذاریم.

معروفی یادآور شد: در طرح و نقشه آینده برای اجرای ماموریت قطعا به تغییرات جدی در ساختار و سازمان معاونت تعلیم و تربیت بسیج می‌رسیم و بسیج طلاب باید در قم مستقر شود و به‌طور جدی دنبال این مهم هستیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی بیان کرد: آن چیزی که حاج‌قاسم را به اینجا رساند این بود که وی بعد از جنگ که از جهاد اصغر فارغ شد، جهاد اکبر را سرلوحه خود قرار داد و ۳۰ سال از خودش مراقبت کرد و طهارت جسم و روح را نگه داشت و به خود نهیب زد و در تهجد «شب‌زنده‌داری» هیچ‌وقت معمولی نبود و با گریه و زاری همراه بود.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





شبکه تربیتی بسیج برای سلامت روح و روان مردم است

منبع: فــارس
? شبکه تربیتی بسیج برای سلامت روح و روان مردم است