شاهد سرکوب صادرات در اقتصاد ایران هستیم

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هم اکنون در کشور شاهد سرکوب صادرات به واسطه اقدامات نامناسب ارزی هستیم . به گزارش نذیر کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان، گفت: برخی اقدامات باعث سرکوب صادرات کشور شده است. وی افزود: منفی شدن تراز تجاری بسیار خطرناک است و […]

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هم اکنون در کشور شاهد سرکوب صادرات به واسطه اقدامات نامناسب ارزی هستیم .

به گزارش نذیر کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان، گفت: برخی اقدامات باعث سرکوب صادرات کشور شده است.

وی افزود: منفی شدن تراز تجاری بسیار خطرناک است و باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا ما با این شرایط روبرو شدیم؟ دلیل آن تصمیمات غیرعلمی و غیرتخصصی است.

وی ادامه داد: سیاست ارزی مشخص است و قوانین نیز دقیق است. اگر ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و آثار تورمی بر مردم به شدت وارد شده است چرا مردم نباید از صادرات منتفع شوند.

پورابراهیمی گفت: ارزش پول ملی ما صد درصد کاهش پیدا کرده اما اثر صادراتی مشاهده شده صفر است. این موضوع به هیچ عنوان منطقی نیست.

وی وضعیت تولیدات پسته را مناسب دانست و افزود: این موضوع باید باعث جان گرفتن کشاورزان شود اما شاهدیم که نه تنها شرایط بهتر نشده بلکه بر مشکلات موجود افزوده شده است.

کد خبر ۵۸۹۷۸۴۹




شاهد سرکوب صادرات در اقتصاد ایران هستیم

منبع: مــهر
? شاهد سرکوب صادرات در اقتصاد ایران هستیم