سیل های کرمان خسارت جانی نداشته است

فداکار گفت: تاکنون سیل ها در استان کرمان خسارت جانی نداشته اند. جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند امروز با حضور استاندار کرمان، فرماندار زرند، بخشداران و اعضای ستاد بحران در محل فرمانداری زرند برگزار شد. فرماندار شهرستان زرند ضمن تشکر از اقدامات دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران گفت: در بحث مدیریت […]

فداکار گفت: تاکنون سیل ها در استان کرمان خسارت جانی نداشته اند.

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند امروز با حضور استاندار کرمان، فرماندار زرند، بخشداران و اعضای ستاد بحران در محل فرمانداری زرند برگزار شد.

فرماندار شهرستان زرند ضمن تشکر از اقدامات دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران گفت: در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی بالاخص دستگاه‌هایی که کانون بحران هستند از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی این بحران، برنامه ریزی کرده بودند تا شاهد خسارات زیادی نباشیم.

استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: خط قرمز ما جان مردم است که به لطف الهی تا به حال شاهد خسارات جانی نبوده ایم.

او می‌گوید: بحث بعدی ما اولویت زیر ساخت‌های آب و برق است که از متولیان امر خواهش می‌کنیم سریعا پیگیری کنند و مشکلات برطرف شود.

فداکار گفت: در این رویداد‌ها امکان دارد مردم در عصبانیت به شما توهین کنند؛ بنابراین تحملتان را بالا ببرید و حضورتان را در میان مردم پررنگ کنید.

او می‌گوید: افراد فقیر و ضعیف را دریابید و از هلال احمر می‌خواهم خانه‌هایی را که در سیریز دچار خسارت شده اند، سریعا یاری کنند تا به وضعیت قبل برگردند.

به گفته استاندار کرمان تا زمانی که مشکلات آب در مناطق سیل زده برطرف می‌شود با تانکر آب رسانی انجام شود.

عباس فتاحی، بخشدار مرکزی شهرستان زرند نیز در این جلسه گفت: عمق مشکلات ما در روستا‌های حشیش، باب ندان و باب کرچ بود.
او می‌گوید: متاسفانه در روستای محمدیه (حشیش) باغات بسیاری از بین رفته است و سیل حصار‌های منازل را تخریب کرده و آب به داخل منازل رسیده است.

فتاحی می‌گوید:۳ روستای ذکر شده به خصوص محمدیه (حشیش) آسیب بسیاری دیده اند و نیاز به حمایت دارد، امروز نیز در روستای ارجمندی شاهد خسارات ناشی از منازل مسکونی بودیم که میزان خسارات را تا فردا اعلام می‌کنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند هم در این جلسه گفت: با توجه به شرایط موجود هر ساله شاهد سیل هستیم و این مارو مجاب کرده‌بود که اقدامات لازم را انجام دهیم تا در این روز‌ها کمی خیالمان راحت باشد؛ اما در این بحران سیل شاهد آسیب دیدگی هزار و۶۰۰ متر مکعب راه در محور زرند ـ رفسنجان بودیم.

او می‌گوید: همچنین امروز با کمک معدن سادات سیریز ۳ نقطه آسیب دیده در محور زرند، سیریز و بافق سریعا ترمیم شد.

پور حبیبی گفت: تنها مشکل ما نداشتن یک دستگاه کمرشکن است و این کار ما را بسیار دشوار می‌کند؛ اما در مجموع ما در آماده باش کامل هستیم.

سلطانی، رئیس بنیاد مسکن استان کرمان هم در این جلسه گفت: آمادگی داریم چند مورد تخریب حصاری را که در روستا‌ها داشتیم حمایت کنیم و وام تخریبی و بهسازی دهیم.

از بین رفتن ۵۰۰ هکتار باغات پسته در زرند در صورت بی توجهی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زرند هم گفت: دیروز در بحث کشاورزی قبل از سیل امروز عصر، شاهد خسارت حدود ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی بودیم به طوری که رسوبات وارد باغات شده بودیم.

او می‌گوید: به دلیل بالا بودن درصد نمک در رسوبات می‌طلبد هرچه زودتر رسوبات از باغات تخلیه شوند؛ وگرنه ۵۰۰ هکتار زمین پسته خوب از بین می‌روند.

محمدی گفت: ۵ قنات در روستا‌های غربی شهرستان تاکنون کاملا از بین رفته اند.

او گفت: با توجه به سیل امروز عصر میزان خسارت کلی فردا مشخص می‌شود.

نجات ۱۲ گرفتار در سیل زرند به همت هلال احمر

رئیس هلال احمر زرند گفت: دیروز بعد از اعلام سیل، ۴ گروه به سمت سیریز و ۲ تیم به سمت حصن سنگ سیریز اعزام شدند و از کرمان درخواست کمک کردیم.

او می‌گوید: در روستای حشیش ۱۲ نفر را در یک شرایط سخت و ناهموار نجات دادیم که از این تعداد ۲ کودک مجروح سقوط از ارتفاع داشتیم که آن‌ها را به بیمارستان منتقل کردیم.

صالحی گفت: امروز نیز در شبجره آب گرفتگی داشتیم که تیم امداد سریعا اعزام شد و امداد رسانی کردند.

او می‌گوید: کل داوطلبان هلال احمر در آماده باش هستند؛ اما متاسفانه امکانات نداریم.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر زرند در شهرستان زرند، شاهد سیل و زلزله بسیار هستیم و به شدت نیازمند خودروی نجات هستیم و درخواست داریم این مورد را برسی کنید. 

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار نیز در این جلسه گفت: ۴ دستگاه لودر و کامیون را به مناطق حتکن، داهوییه، حصن، بهشت وحدت اعزام کردیم و عملیات لایه روبی رودخانه ها، تقویت و اصلاح سیل بند‌ها را انجام دادیم و در حال حاضر بازگشایی مسیر‌های مسدود شده انجام شده است.
رضا نورالدینی می‌گوید: آب رسانی به روستا‌های غربی زرند با تانکر به صورت سیار در دست اقدام است.

 

 

فت فتو کرمان کرمان




سیل های کرمان خسارت جانی نداشته است

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? سیل های کرمان خسارت جانی نداشته است