سوگواره «احلی من العسل» امسال نیز برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امسال سوگواره احلی من العسل هم‌زمان با ششم محرم با محوریت دانش‌آموزان در سراسر استان برگزار می‌شود. به گزارش سرویس فرهنگی نذیر کرمان به نقل از اداره اطلا‌ع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان؛ رضا رضایی بیان کرد: سوگواره احلی من العسل یکی از برنامه‌های اصلی حوزه پرورشی […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امسال سوگواره احلی من العسل هم‌زمان با ششم محرم با محوریت دانش‌آموزان در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی نذیر کرمان به نقل از اداره اطلا‌ع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان؛ رضا رضایی بیان کرد: سوگواره احلی من العسل یکی از برنامه‌های اصلی حوزه پرورشی در ایام محرم است که امسال با مشارکت ارگان‌ها و ادارات ذیربط برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: هدف از اجرای پویش احلی من العسل، ولایت‌مداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و ترویج روحیه استکبارستیزی در بین دانش‌آموزان است. 
 
رضایی اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های سراسری صدا و سیما و شبکه سیمای مرکز کرمان پخش خواهد شد.
 
ششم ماه محرم و روز بزرگ‌داشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید که مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است. 

در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامی‌داشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) «احلی من العسل» نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ کارگرزاده 




سوگواره «احلی من العسل» امسال نیز برگزار می‌شود

منبع:آرمـان
? سوگواره «احلی من العسل» امسال نیز برگزار می‌شود