امام رضا(ع) تجلی اسما حسنی خداوند در جهان است

مشاور امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس گفت: امام رضا(ع) تجلی اسما حسنی خداوند در جهان است. مولوی یونس چاهانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تبریک ایام دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و امام رضا علیه‌السلام گفت: انوار درخشان […]



مشاور امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس گفت: امام رضا(ع) تجلی اسما حسنی خداوند در جهان است.

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تبریک ایام دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و امام رضا علیه‌السلام گفت: انوار درخشان شخصیت و دانش امام رضا علیه‌السلام نه‌تنها مکتب مسلمانان بلکه سایر ادیان را نیز فراگرفته و شعاع این نور به همه انسانیت رسیده است.

مشاور امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس ادامه داد: شخصیت امام هشتم مسلمانان، امام رضا علیه‌السلام به‌گونه‌ای است که افراد مختلف به بذل و مرتبه این امام همان و جایگاه حقیقی ایشان اعتراف کرده‌اند.

وی بیان کرد: امام هشتم مسلمانان شخصیت بلند و والایی دارد به‌گونه‌ای که یکی از بزرگان اهل سنت به‌نام محمد‌بن طلحه شافعی گفت «سخن در اميرالمؤمنين علي علیه‌السلام و زين‌العابدين علي علیه‌السلام گذشت و ايشان علي‌بن موسی‌الرضا سومين آن‌هاست (دارای نام علی). کسي که در شخصيت ايشان تأمل کند، در مي‌يابد که علي‌بن موسي وارث اميرالمؤمنين علي و زين العابدين علي است، و حکم مي‌کند که ايشان سومين علي است. ايمان و جايگاه و منزلت ايشان فراواني اصحاب ايشان، باعث شد تا مأمون وي را در امور حکومت شريک کند و ولايت عهدي را به ايشان بسپارد.»

مولوی چاهانی عنوان کرد: یکی از بزرگان اهل سنت فرموده است؛ امام رضا علیه‌السلام ثمره بوستان اسلام و تجلی اسما حسنی خداوند در جهان است.

مشاور امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان ابراز کرد:  امام رضا علیه‌السلام در مدت ۲۰ سال امامت خود آنچنان برای عالمیان پربرکت جلوه کرد که دوست و دشمن چشم به‌دست پرکرامت ایشان دوخته‌اند و این مهم را باید بدانیم که کرامت حضرت منحصر در زمان ایشان نیست، هم‌اکنون نیز شاهد هستیم که بارگاه با عظمت امام رضا علیه‌السلام، در مشهد مقدس ملجا و پناهگاه بسیاری است.

وی اظهار کرد: یکی از بزرگان اهل سنت به‌نام حاکم نیشابوری عنوان کرده است که امام رضا علیه ‌السلام فرموده‌اند «من زارنی علی بعد داری اتیته یوم القیامه فی ثلاث مواطن حتی اخلصه من اهوالها؛ اذا نظایرت الکتب یمینا و شمالا و عندالصراط و عندالمیزان؛ هر که مرا در دیار غربت زیارت کند، روز قیامت من در سه جا به داد او می‌رسم و از هراس‌ها و سختی‌ها آن‌ها نجاتش می‌دهم؛ در وقتی که نامه‌های اعمال از راست و چپ پراکنده شوند و در هنگام گذشتن از صراط و در موقع سنجیدن اعمال».

مولوی چاهانی با بیان اینکه هر مسلمان باید این مهم را بداند که نباید به جایگاه والا و بلند امام رضا علیه‌السلام جسارت کند، تصریح کرد: علمای اهل سنت با صراحت کامل فتوا داده‌اند که اگر فردی به اهل‌بیت علیهم‌السلام ایمان، اعتقاد و محبت نداشته باشد و با آنان عناد داشته باشد آنان را مسلمان و اهل سنت نمی‌دانیم.

مشاور امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز این افتخار برای ملت ایران است که امام رضا علیه‌السلام در خاک ایران اسلامی و در شهر مقدس مشهد دفن شده‌اند و مسلمانان شیعه و اهل سنت با عشق، علاقه و شور به محضر این امام رئوف حاضر می‌شوند.

انتهای خبر/م


امام رضا(ع) تجلی اسما حسنی خداوند در جهان است

منبع:آرمـان
? امام رضا(ع) تجلی اسما حسنی خداوند در جهان است